Singoalla
Trådstartare
Igår tog vi beslutet att kastrera vår hanhund. Vi har vetat länge att han är kryptokid (har diskuterat det med er här på Buke också) och bestämde oss för att vi skulle ta beslutet i samråd med veterinär när han får sin 1-års spruta. Igår var vi där, och efter att ha pratat med veterinären en stund bokade vi in en tid 2 december. De kunde hitta den andre testikeln in ljumsken så det var en liten lättnad att de inte behöver gå in i buken när de ska operera.
Så, jag undrar om det är några fler här inne som har kasterat sina hanhundar? Är lite nyfiken på om ni märkte några förändringar hos hunden eller om han förblev precis samma hund som innan? Något tips eller någonting jag ska tänka på?
Vill helst undvika att höra mardrömshistorier då jag är en mycket ängslig matte som det är Är nervös för narkosen. Men vet ju om att det oftast går bra. Har låtit kastrera två katter innan hos samma veterinär och det har gått exemplariskt.
Så, jag undrar om det är några fler här inne som har kasterat sina hanhundar? Är lite nyfiken på om ni märkte några förändringar hos hunden eller om han förblev precis samma hund som innan? Något tips eller någonting jag ska tänka på?
Vill helst undvika att höra mardrömshistorier då jag är en mycket ängslig matte som det är Är nervös för narkosen. Men vet ju om att det oftast går bra. Har låtit kastrera två katter innan hos samma veterinär och det har gått exemplariskt.