Att jobba med hästar England/Tyskland/Sverige

M

Miramax

Hej allesammans!

Jag har länge letat runt, på olika trådar och sidor på internet, efter tips om man vill jobba med hästar i England eller Tyskland (eller något större stall i Sverige om möjlighet dyker upp) men känner att det vore en idé att starta en egen tråd!

Efter många om och men tror jag att jag ska söka till Hippologen, men jag vill ha bra förkunskap och vill hinna utveckla min ridning mycket innan jag söker nästa eller nästnästa år. Därför tänkte jag åka till ett större stall, där jag har möjlighet att utveckla mina kunskaper. Hur ska man då gå till väga? Någon som har allmäna tips?

Jag tar studenten (men är 20 år) i Juni och efter det vill jag bara iväg!
Att boende fanns på plats vore ju kanon men jag vill också kunna ta med mig min hund. Det går ju inte att lämna hunden hemma hur som helst (tycker inte jag iallafall)

För att göra det enklare att svara på mina frågor skriver jag de bara på en lista:

Hur sökte ni era jobb?
Vart jobbade ni?
Hur såg det ut med lön, boende och arbetstider?
Fick ni rida mycket?
Är det någon som arbetat som groom, och vad gjorde ni isf?
Vilka kvalifikationer hade ni när ni sökte?
Hade någon av er med hund eller i vart fall möjligheten?
Fick ni in några pengar på det alls?

Slutligen, var det kul och har det gett er något inför framtiden?

Skulle bli så himla tacksam och glad över svar!

MVH Beatrice:)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
851
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 018
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 635
Övr. Hund La ut samma inlägg på en annan sida men verkar inte få nå svar så jag lägger ut här också ;D Kanske är det jag som inte har nå tålamod...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 634
Senast: Raderad medlem 120709
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp