Att inte vara med vid kattens sista andetag

Pernilla34

Trådstartare
Den 8/7 fick jag låta min underbara katt tjej somna in. Hon fick njursvikt. Hon blev 12 år. Jag åkte in med henne på morgonen men få visste jag inte att hon var så dålig som hon var. Hon hade druckit dåligt så hon var uttorkad. Jag hade försökt att få i henne vatten på söndagnatten och måndag morgonen. De bestämde på kliniken att hon skulle få sova över och vätskas upp. Jag lämnar henne där. De ringer på eftermiddagen och säger att hennes njurar är så dåliga så hon måste få somna in. Jag blev så ledsen så när vet. Frågar om jag vill vara med vid insomnandet säger jag nej. Jag tänkte just då att jag bara skulle stressa upp henne eftersom jag var så ledsen. Så veterinären fick sitta hos henne till slutet. Idag har jag en sån fruktansvärd ångest över att jag inte var med henne till slutet. Jag hade min älskling i 12 år och så sviker jag henne när hon behövde mig som mest. Veterinären hade skrivit i journalen att hon hade fått tonfisk och räkor så hon hade ätit lite. Men jag har inte ätit nåt på fyra dar tack vare att jag inte fanns för henne.Hon var alltid pigg och glad kisse så jag märkte inte något fel förrän det var försent. Jag älskade henne. Jag köpte henne från ett katthem. Finns det nån mer som har varit med om liknande? skulle vara skönt och veta.

Mvh Pernilla
 

Liknande trådar

Katthälsa Min fina kisse fick somna in igår😭 Hon blev dålig i torsdags och var hängig och trött, åt inte men drack vatten och fick lite godis för...
Svar
1
· Visningar
628
Senast: Nikita4evR
·
Katthälsa En kompis till mig hörde av sig nyss. Hennes britt ligger inlagd och veterinären vet inte riktigt vad som är fel. Fick tillåtelse att...
2
Svar
26
· Visningar
4 020
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 291
Senast: fejko
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 930
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp