"erbjuda samhörighet och interaktion som en rykt skapar" efter 3 timmars borstande är min häst ganska trött på mig xD
Min häst en sån där extremt skit gris. Letar upp sitt lerhål, rullar sig så leran riktigt gnuggas in på djupet. Många av mina stallkompisar har fått chock och många skratt när det ska ta in min häst, han ser sinnessjuk ut när han verkligen har haft en lerdag. Folk brukar ta bilder och skicka till mig med skratt emoji, eller säga åt andra i stallet "gå till *** box och kolla hur han ser ut, haha"
När leran är torr kan det ta mig upp till 3 timmar att borsta honom ren nog för att kunna sätta på utrustning (han är alltså inte ens helt ren efter 3 timmar)
Om det är blöt lera så är det bara att ge upp och inte träna den dagen, går inte ens att duscha honom ren, bättre att låta leran torka, borsta nästa dag och sen duscha för att få honom ren.
Så hade det varit viktigt att kunna rida och träna min häst rätt dagar hade täcke varit ett absolut måste.
Och nu när jag har 2 hästar av samma ras men från olika stammar så inser jag att min 1:a häst troligen har en päls som leran fastnar bra på, för även om häst nr2 rullar sig i lera så fastnar inte leran på samma sätt och han blir aldrig lika skitig och svårborstad som nr1.