att hyra häst....

LinnK

Trådstartare
Har tidigare haft egen häst men ekonomin håller just nu inte för ett nytt hästköp. Ser därför det som en lösning att hyra häst.

Nu vill jag ha tips från er, vad ska man tänka på?
Vad brukar ingå? brukar sadel och träns följa med?
vad är rimlig kostnad?
om något händer hästen,tillexempel att den skadar sig eller blir sjuk, vem står för kostnaderna? :confused:

skicka gärna länkar till ställen där man kan hyra häst, eller pm'a om du vill hyra ut en för ev. senare köp.

tack på förhand allihopa å sköt om er i slasket! :)
/Linn.

Det är så himla olika från uthyrare till uthyrare.
Min erfarenheter är att man få med sadel,träns och grimma.
men även ibland mer.Och en del skickar med allt som kan tänkas finnas till hästen :D
Kostnad är också väldigt olika.Har man tur hittar man någon som gratis lånar ut sin häst.

Lycka till i letandet! :)

Det är viktigt att du har ett bra hyresavtal när det gäller kostnader för skador. Det är skönt att det är tydligt vem som står för vad så slipper man allt tjaffsa om det när olykan väl är där.

Lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 868
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 13 årig tjej som älskat hästar hela livet. Jag har ridit på ridskola ett bra tag men även varit medryttare till än häst...
Svar
13
· Visningar
2 493
Ekonomi & Juridik Jag vet att det finns biljoner med trådar angående detta men varför inte en till? :) Jag vet att det kräver tid, kunskap och en bra...
2
Svar
24
· Visningar
4 831
Senast: spinxx
·
Anläggning Det är så att jag, min sambo å vän ska hyra ett stall med 8 boxar varav vi själva har 3 hästar så de är 5 boxar kvar.. värmd...
2
Svar
39
· Visningar
3 719
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info