Gabby_Ossi
Trådstartare
Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor etc? Alla raser och grenar välkomna. Jag antar att inta alla länder har alla tävlingar tillgängliga på internet där man kan söka på namn på hästen, men jag gör varje år lite detektivarbete på t.ex. de SWB-föl som sålts på Elitfölauktionen och då i vissa fall försvunnit utomlands och har då kommit över en del olika sidor jag brukar kolla upp, men tänker att det kanske finns fler som jag har missat!
Skriv gärna ut vad som är tillgängligt att söka på, vilken information man kan hitta och om man måste registrera sig på sidan/betala avgifter för att få fram viss information.
(Vet inte om det 100% passar in på avel men tyckte ändå att det borde vara bästa stället även om man kanske kan ha nytta av sidorna även om man t.ex. bara ska köpa en importerad häst och inte är intresserad av avel)
Skriv gärna ut vad som är tillgängligt att söka på, vilken information man kan hitta och om man måste registrera sig på sidan/betala avgifter för att få fram viss information.
(Vet inte om det 100% passar in på avel men tyckte ändå att det borde vara bästa stället även om man kanske kan ha nytta av sidorna även om man t.ex. bara ska köpa en importerad häst och inte är intresserad av avel)