Zody
Trådstartare
Vad behöver man egentligen under den första tiden med en liten nyfödd? Så fort vi varit ut i butiker och kikat så känner både jag och sambon oss alldeles överväldigade över utbudet, och går rätt snabbt därifrån.
Vi känner båda att vi vill vara ute i god tid för att kunna jämföra priser, kanske handla på rea och framför allt så vill vi ju ha allt klart innan Räkan tittar ut.
Påbörjar en lista med saker som vi hittills kommit underfund med att vi nog behöver eller i alla fall vill ha. Fyll på med era bästa tips och stryk gärna saker som kanske är helt onödiga (men som vi inte fattat än, vi har ju liksom inte barn sen innan )
Hur många uppsättningar kläder behöver vi i varje storlek t ex?
Fyll på - jag känner mig alldeles förvirrad!
Vi känner båda att vi vill vara ute i god tid för att kunna jämföra priser, kanske handla på rea och framför allt så vill vi ju ha allt klart innan Räkan tittar ut.
Påbörjar en lista med saker som vi hittills kommit underfund med att vi nog behöver eller i alla fall vill ha. Fyll på med era bästa tips och stryk gärna saker som kanske är helt onödiga (men som vi inte fattat än, vi har ju liksom inte barn sen innan )
Hur många uppsättningar kläder behöver vi i varje storlek t ex?
- Babyskydd (redan avklarat)
- Barnvagn (bestämt modell, ska enas om färg och beställa efter nyår)
- Bärsjal
- Spjälsäng (redan avklarat)
- Skötbädd
- Lakan och sängkläder
- Plastad frotté
- Babysitter med fullt liggläge
- Diverse filtar i fleece, stickat osv
- Uppsättning kläder i strl 50, 56 och 62 till att börja med. VAD behöver vi för kläder? Räkan är beräknad till mitten av april, så jag förstår ju själv att en overall kanske är överkurs
- Blöjor, barnolja, tvättlappar, Inotyol
- Badbalja, ev. med badhjälp
- Kräklappar/tvättlappar från Ikea i frotté, även handdukar till bebis
- Amnings-BH eller toppar åt mig, amningsinlägg och mjölkuppsamlare
Fyll på - jag känner mig alldeles förvirrad!