Att ha två katter är definitivt bättre än att ha en (bilder också)

M

Makimakac

Tack till alla som svarade på min tråd "Att ha två katter är bättre än att ha en?". Era svar fick mig att hämta en liten hane. Min lilla hona som jag hade hemma hoppade på honom första dagen, hon var hemsk, bet honom i nacken, jagade honom över hela lägenheten så att jag inte kunde slappna av :crazy: Jag försökte gå emellan men så fort jag flyttade på mig rök dom ihop. Men efter ca två dagar, igår alltså började hon närma sig mer och mer och slicka på honom och nu är dom kompisar. :bump: Det känns så härligt när man ser dom eller vad tycker ni?
Felix & Lisa
PICT0363.jpg

PICT0357.jpg

PICT0368.jpg

PICT0365.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Att ha två katter är definitivt bättre än att ha en (bilder också)

Gud va söta dom är tillsammans!
Ja nu ser dom ju verkligen ut att trivas tillsammans!:love:

Ja, jag har nu 3 katter, och de är lite speciella mot varndra!!

Först hade vi bara min stora hankatt, Lillis, och när han va 5 år så skaffade vi en till kissekatt, en hona, vid namn Doris. De första dagarna va ja hyper nervös, då Lillis (som då va okastrerad) pissade inne men han slutade med de osm tur va eftter någon dag!!;)

Ett år efter de fick dom bebbar ihop, och den ena ungen, också en hona behöll vi med,så nu har vi pappa, mamma och barn här hemma.
Lillis är ju herren i huset, och våra honor har kanske inte den respekten för honom som han vill, :p de skiter i om han morrar och fräser åt dem, de ska endå fram och bråka
med honom ,men ibland så får han ryck och ska leka!! haha!!:rofl:

De som går "sämst" ihop är mor & dotter, ett tag va morsan rikgit förbannad på henne, men nu är delugnt igen, och nu kan alla umgås med alla, så länge Lillis får vara ifred så!!;) (Nu är Lillis kastrerad, då han tydligen slogs väldigt mkt med andra katter, han va en tuffing, och har skickat flera katter till sjukhus, så en dag ringde en farsan känner, som oxå är Polis, och sa att gör vi inget åt honom skulle han sj'lv göra något åt saken (skjuta honom), så vi kastrerade honom och hoppades att de skulle hjläpa, och som tur va gjorde de det!! :D

Lillis
KaninLger043.jpg

Doris
Sanna007.jpg

Memphis
Sanna072.jpg

Senast ändrad:

Naaj, vilka godingar :love:
Tur att jag ska ha ungar själv snart.

Nämen tulle nutte!!

vad söta!!!!
Kul att det funkade så bra, så SNABBT! Och kul att du var inspirerad av oss som svarat i den tråden du nämde.... :D

Åååååh! :love: Så extremt söta de var! De ser ut att vara gjorda för varandra!

/Erica

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
194
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 251
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka