kolblakkur
Trådstartare
Sitter och Hemnetknarkar tidsvis och hittar då både hus och gårdar som är intressanta. Det jag funderar på är dock om det är värt det att ha hästarna hemma? Det blir ju lite mer underhåll än när man är inackoderad och framför allt verkar det som att folk aktiverar sina hästar MINDRE när de har dem hemma, jämfört när de var inackorderade Har man mindre tid när man har hästarna hemma? Är det för att det är tråkigare att vara själv i stallet, som det inte är lika kul att hålla på med hästarna? Rent ekonomiskt: är det värt att ha hästarna hemma? Vi vill varken ha en dyr gård eller ett dyrt hus och jag har hästarna otroligt billigt idag (avdrag på stallhyran pga att jag hjälper till med fodringar). Hade jag tagit hem mina ponnys hade foderkostnaden gått upp, storbal är inte att tänka på, den hade varat hur länge som helst. Så det hade fått bli dyra småbalar.
Det skulle vara otroligt mysigt att ha hästarna hemma (shettisboxar är ju typ det sötaste som finns), men är det värt det tycker ni?
Ska tillägga att jag står i ett toppenbra stall idag
Det skulle vara otroligt mysigt att ha hästarna hemma (shettisboxar är ju typ det sötaste som finns), men är det värt det tycker ni?
Ska tillägga att jag står i ett toppenbra stall idag