Att ha för bråttom, rastlös hela tiden

Bexzor

Trådstartare
Jag klarar att leva med min impulsiva sida, att ständigt vara rastlös. Årskort i Borås djurpark och årskort i badhuset lugnar lite min rastlöshet :angel:

Men något jag skulle behöva hjälp med är tålamodet, att kunna vänta till rätt tid. I mitt privatliv så ska saker jag planerar helst hända IGÅR, och jag tappar lätt motivation för den grejen jag gör för tillfället och vill gå rakt på det jag planerat. Min sambo suckar ofta då han är min raka motsats, och tycker inte att saker behöver ske så fort. Han kan planera in i minsta detalj och följa alla steg i planeringen medan jag gärna går direkt till handling. Detta tär inte på vårt förhållande på något vis, då han har tålamod för oss båda men det tär på mig.

Tex våran jänkare ska lackas och jag frågar ofta när han har tänkt göra det . Till svar varje gång får jag , "till vintern, fortfarande :p ". I min värld är bilen redan omlackad liksom :angel:

GIck för några år sen till en psykolog då jag saknade någon att prata med; då min fd skulle in på fängelsestraff, jag studerade heltid, arbetade deltid, läste till körkortet samt var ensamstående utan mycket stöd omkring mig. Då ville han utreda mig för ADHD eller Borderline men mest troligt ADHD sa han :eek: Men det hände inget med det då jag vägrade sjukskrivning vilket han ansåg var ett måste eftersom mitt tempo var för högt för att ge korrekt svar.

Men jag är väl knappast ensam här inne :o Hur gör ni? :)

Nej, du är inte ensam.

Jag är väldigt lik, har extremt kort startsträcka och låg impulskontroll.

Jag har en man som balanserar upp mig, jobbar mycket med att orka fokusera och tänka ett varv till. Ser till att känna av energin hos mina vänner. Är vi två som är som jag blir det oftast inte bra.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka