Att göra i Stockholm, trevliga utflyktsmål med hund

Lejonelle

Trådstartare
Nu vill jag höra era bästa tips på trevliga utflyktsmål i Stockholm med omnejd där hundar är välkomna. Platser där det finns trevliga saker att se och uppleva för tvåbenta, utan att man känner att de fyrbenta är i vägen. Ja, saker som vi alla kan uppskatta helt enkelt. Förslag?

Vilken typ av grejer tänker du dig? Det finns ju mängder av fina promenadområden, vissa där man kan titta på konstverk eller saker med historisk anknytning samt såklart "bara vanlig natur" och på många caféer (framförallt de med uteservering) kan man ha med hund. Finns säker fler typer av ställen, men ja, vad gillar du att göra? :p
Ska du vara i Sthlm ett tag kan du ju även dra ihop en buke-hundträff ;)

Vilken typ av grejer tänker du dig? Det finns ju mängder av fina promenadområden, vissa där man kan titta på konstverk eller saker med historisk anknytning samt såklart "bara vanlig natur" och på många caféer (framförallt de med uteservering) kan man ha med hund. Finns säker fler typer av ställen, men ja, vad gillar du att göra? :p
Ska du vara i Sthlm ett tag kan du ju även dra ihop en buke-hundträff ;)

Jag gillar allting. "Vanlig natur" har jag ganska gott om hemmavid så gärna ställen där man kan kombinera att vara ute och att titta på eller göra något. Finns det ett mysigt café med uteservering i närheten, gärna under tak ifall vädret inte är med oss, är det ett plus.
Jag tänker mig att det blir en eller två dagsturer med dotter och våra hundar förbi trevliga ställen där man kan få mat ungefär när man är hungrig och ta en paus när valpen får trötta fötter. Ungefär så.

Liknande trådar

Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 819
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 875
Senast: Hermelin
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 118
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar