Att göra i Stockholm, trevliga utflyktsmål med hund

Lejonelle

Trådstartare
Nu vill jag höra era bästa tips på trevliga utflyktsmål i Stockholm med omnejd där hundar är välkomna. Platser där det finns trevliga saker att se och uppleva för tvåbenta, utan att man känner att de fyrbenta är i vägen. Ja, saker som vi alla kan uppskatta helt enkelt. Förslag?

Vilken typ av grejer tänker du dig? Det finns ju mängder av fina promenadområden, vissa där man kan titta på konstverk eller saker med historisk anknytning samt såklart "bara vanlig natur" och på många caféer (framförallt de med uteservering) kan man ha med hund. Finns säker fler typer av ställen, men ja, vad gillar du att göra? :p
Ska du vara i Sthlm ett tag kan du ju även dra ihop en buke-hundträff ;)

Vilken typ av grejer tänker du dig? Det finns ju mängder av fina promenadområden, vissa där man kan titta på konstverk eller saker med historisk anknytning samt såklart "bara vanlig natur" och på många caféer (framförallt de med uteservering) kan man ha med hund. Finns säker fler typer av ställen, men ja, vad gillar du att göra? :p
Ska du vara i Sthlm ett tag kan du ju även dra ihop en buke-hundträff ;)

Jag gillar allting. "Vanlig natur" har jag ganska gott om hemmavid så gärna ställen där man kan kombinera att vara ute och att titta på eller göra något. Finns det ett mysigt café med uteservering i närheten, gärna under tak ifall vädret inte är med oss, är det ett plus.
Jag tänker mig att det blir en eller två dagsturer med dotter och våra hundar förbi trevliga ställen där man kan få mat ungefär när man är hungrig och ta en paus när valpen får trötta fötter. Ungefär så.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 449
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Min lilla omplacering är en kvick och spänstig sak - hoppar med lätthet över våra boxdörrar i stallet till exempel. Jag har en helt...
Svar
14
· Visningar
1 000
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
657
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 096
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • En tråd om bäddar
  • Pankreatit hos hund?