Att ge en hund tabletter och samtidigt skrämma slag på barn.

mimmipigg

Trådstartare
Min hund har ju varit rejält sjuk och ska ha antibiotika två sorter vid två tillfällen per dag.
I går var grannens ungar här när det var dags för tabletter och de blev förskräckta på riktigt när hela min hand försvann ner i gapet på jycken.
Hade inte tänkt på hur hemskt det måste se ut för ett barn när hela handen en bit upp på handleden är inne i jyckens gap!
Vorstehn har en lång nos och ett djupt gap så för att få ner tabletter måste man in med hela handen.
Funderar på om grannens yngsta tjej hämtat sig ännu, för hon grät igår kväll.:o Attans skrämma barn så där!

Sv: Att ge en hund tabletter och samtidigt skrämma slag på barn.

äh. tabletter stoppar man eventuellt i en köttbulle så sväljs allt raskt! Oftast kan man bara ha två flatar framför sig då sväljer de i ren snålhet den andra kan ju tycka det är gott dvs man kan bara ge dem tabletten... :)

Sv: Att ge en hund tabletter och samtidigt skrämma slag på barn.

Jycken får i dagsläget inte äta annat än kokt ris.
Det är j*kligt svårt att gömma en tablett i ett riskorn!:p
Dessutom hatar jycken ris i all sin enkelhet så han äter inte alls!
Det är inget problem att pula ner tabletter men jag har inte tänkt på att det ser lite makabert ut:D vilket grannens töser tyckte.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 235
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Har postat här tidigare om min illbatting till hund. Efter senaste inlägget så vände det och hon blev som en helt ny hund, nästan alla...
Svar
19
· Visningar
3 760
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 491
Senast: Urigurien
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 897

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka