S
Suuz
Jag har två hundar som jag älskar mer än livet självt. De har alltid levt tillsammans (snart 12 år), de har alltid vandrat tillsammans i ur och skur. Nu när min äldsta börjar bli för gammal sitter jag och tänker på den dan hon inte orkar mer. Jag vill inte sörja i förtid, dock vill jag vara beredd.
Det skiljer ett år mellan hundarna. Ena gammal och skruttig, den andra fortfarande ungdomlig och pigg som ett as. Jag vet att hon (den yngre) inte kommer att klara sig utan sin "mamma". Hon kommer sannolikt att leta ihjäl sig och sedan vittra bort. Det önskar jag inget djur. Hur mycket jag än kommer att dö själsligt kommer mina djur alltid först. Det är min plikt som djurägare.
Vad tycker ni, ska jag avliva båda samtidigt (då det blir aktuellt)?
Finns det veterinärer som avlivar i hemmet och kan ta två hundar samtidigt?
Hur gör man med kropparna? Kan man köra dem själv till kremering?
Det skiljer ett år mellan hundarna. Ena gammal och skruttig, den andra fortfarande ungdomlig och pigg som ett as. Jag vet att hon (den yngre) inte kommer att klara sig utan sin "mamma". Hon kommer sannolikt att leta ihjäl sig och sedan vittra bort. Det önskar jag inget djur. Hur mycket jag än kommer att dö själsligt kommer mina djur alltid först. Det är min plikt som djurägare.
Vad tycker ni, ska jag avliva båda samtidigt (då det blir aktuellt)?
Finns det veterinärer som avlivar i hemmet och kan ta två hundar samtidigt?
Hur gör man med kropparna? Kan man köra dem själv till kremering?