Att få plats på en kurs?

movi

Trådstartare
Vad för form av system tillämpas när SBK-kurser startar?
Har suttit och tittat lite på kurser som börjar i vår, och alla platser är 12 till antal.. De som gått valpkurs har förtur till Allmänlydnanden, så vill alla gå, då blir det ingen plast över. (jag ska hoppa över valpkursen)

Om man inte kommer in? Hur har ni löst det då? I min stad finns bara en brukshundsklubb, så jag kan inte välja någon annan.

Sv: Att få plats på en kurs?

Kommer man inte in får man gå privata kurser.

Eftersom SBKs kursverksamhet baseras på frivilligas insatser finns det inte mycket resurser till att utöka kursutbudet.

Kontakter kan ge dig en extraplats. Alternativet är att prata med någon som är ansvarig för kursen så att du iaf får förtur om det blir en ledig plats. Annars är det privata varianter som gäller.

På min klubb (linköping) har de gjort så att de som först anmäler sig och betalar får platserna. De lägger ut kommande kurser på hemsidan och sen kan man enbart anmäla sig via mail. Sen får de som inte fått plats bli reserver som plockas in om någon avanmäler.

De hade tydligen något likande som du beskriver innan, men bytte då det blev orättvist och väldigt svårt för exempelvis inflyttade som kanske redan hade gått nybörjarkurserna.

Det är fortfarande svårt att få plats men nu har ju iallafall alla samma chans.

Här finns det fler kursanordare än brukshundklubben, så det finns andra ställen att vända sig till.

På min klubb.. Får man bara vara med i en kurs per termin så att alla som vill ska få plats i och kunna gå minst en kurs var. :) Om det finns plats får man gå fler, känner man tränarna, vill tävla, har en krävande ras o.s.v. kan man få förtur.. Alltså till typ spårkursen, har man en ung schäfer som har gått lite lydnads kurser på klubben och ska tävla i spår så får man förtur i spårkursen gentemot en cavalier som ska träna lite för skojs skull.. Fattar ni? :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har börjat titta efter kurser att gå/instruktörer att träna för inför hösten och blir lite förvirrad av allt! Jag har sedan ganska...
Svar
11
· Visningar
1 452
Senast: farin
·
Övr. Hund Lite luddig rubrik, men visste inte hur jag skulle formulera mig. Snart kommer våran valp, och vi har börjat kika på olika klubbar som...
Svar
7
· Visningar
1 033
Övr. Hund Jag har gått valpkurs i ett par veckor nu (idag var gång 4 av 6) hos brukshundklubben. Har från första start känt att det inte känns...
2
Svar
23
· Visningar
5 652
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka