C
Clintan
Min häst ska på åb hos vet om 2 v. Han har varit halt sedan i sep och förra gången vi var på klinken behandlade dem inte honom utan han skulle bara vila en månad och visar han ingen förbättring nu, så förstod jag på vet att där fanns inget att göra. När vi var där förra gången hade han förr blivit sämre än bättre än gången innan. Nu undrar jag hur lång tid det tar innan försäkringsbolaget (i detta fallet Agria) lämnar sitt beslut. En kompis till mig fick sitt beslut efter några timmar, men då var hennes häst opererad i en kota och vet upptäckte att där fanns inget att göra, men meningen var ändå att hon skulle tagit hem sin häst och avvaktat beslut ifrån försäkringsbolaget. Hon ringde själv till ett av Agrias ombud som fixade det. Går det att påskynda beslutet, även om hästen inte är akut sjuk. Skulle helst vilja ta bort honom på en gång om vet anser att där inte finns mer att göra (de gör det på klinken). Det känns jobbigt att man ska gå hemma flera veckor och vänta på att de ska komma och ta bort honom.