Jag och min sambo bor i ett superfint sekelskifteshus med ungefär 16 bostadsrättslägenheter i. Det är tyvärr helt galet lyhört och man hör sina grannar i princip konstant. Våra grannar över oss går väldigt hårt och det låter ibland som att de är påväg ner genom golvet. De bor högst upp i huset så jag antar att de inte inser hur mycket det faktiskt låter bara av att de går omkring. Jag fattar att man inte kan hindra folk från att leva sitt liv, men inatt var droppen när de sprang fram och tillbaka i lägenheten konstant fram till halv tre på natten. Min sambo stormade upp kvart i två och undrade om de snart skulle gå och lägga sig och då blev det lite bättre, men det känns som sagt trist att behöva vara den som klagar..
Men till saken - dessa (inofficiella?) regler att det ska vara tyst/lugnt från 22, hur långt kan man dra dem? De spelar ju inte massor med hög musik utan det största problemet med detta är att de gamla, knarrande golven i huset gör att varje steg de tar låter sjukt högt. Kan man liksom be dem sitta i soffan från klockan 22? I dagsläget är situationen "Undrar när *** tänker lägga sig idag så att vi också kan gå och sova".
Vi ska absolut försöka flytta men bostadsmarknaden jobbar inte direkt med oss just nu..
Men till saken - dessa (inofficiella?) regler att det ska vara tyst/lugnt från 22, hur långt kan man dra dem? De spelar ju inte massor med hög musik utan det största problemet med detta är att de gamla, knarrande golven i huset gör att varje steg de tar låter sjukt högt. Kan man liksom be dem sitta i soffan från klockan 22? I dagsläget är situationen "Undrar när *** tänker lägga sig idag så att vi också kan gå och sova".
Vi ska absolut försöka flytta men bostadsmarknaden jobbar inte direkt med oss just nu..