Att blanda färger på tävling

MiniLi

Trådstartare
Av diverse anledningar funderar jag på att skippa vita ridbyxor + schabrak när jag ska tävla i helgen och istället ha beige på både byxor och schabrak. Men hur kommer det se ut när jag har grå kavaj och vita handskar + plastrong?
Jag har ingen lust att se så konstig ut så att domaren kommer störa sig :p

Hjälp en sjukligt nervös stackare ;)

Sv: Att blanda färger på tävling

Lägg in en bild på hur allt ser ut ihop vetja! :idea:

Jag får väl hämta upp kavajen från förrådet och fota lite, men hinner inte nu :laugh:

Av diverse anledningar funderar jag på att skippa vita ridbyxor + schabrak när jag ska tävla i helgen och istället ha beige på både byxor och schabrak. Men hur kommer det se ut när jag har grå kavaj och vita handskar + plastrong?
Jag har ingen lust att se så konstig ut så att domaren kommer störa sig :p

Hjälp en sjukligt nervös stackare ;)

Personligen tycker jag det är väldigt snyggt. Beige ridbyxor ger mjukare linjer än skarpt vitt. Du behöver inte ha vita handskar, ljusa handskar står det väl i TR. Vit plastrong eller slips. Jag har sett off-white plastrong och det har ingen sagt något om.

Jag kommer nog själv satsa på ljusbeige ridbyxor när det är dags. För närvarande har jag inga vita. Och jag skaffar hellre ett par som jag kan använda lite ibland till vardags och träningar när jag vill känna mig extra piffig än ett par som plockas fram kanske 3 ggr per år.

Det står inte i TR att du behöver ha ljusa handskar alls. Du får rida utan eller med svarta handskar om du så vill. :) I TR står det däremot att du ska ha vitt i halsen, men jag tror att cremefärgat räknas som vitt. Jag har iallafall tävlat med cremefärgad plastrong flera gånger när jag haft cremefärgade ridbyxor o handskar och jag vet att det finns det flera som gör. Men vill du inte köpa en ny så tycker jag att du kan ha vit plastrong. Då följer du ju faktiskt bara TR till punkt och pricka. Det kan ingen säga något om. Men jag tycker det blir snyggast om du skippar de vita handskarna.

Lycka till på tävlingen!

jag tror det kan bli jättesnyggt. :) men skulle nog ta svarta eller gråa handskar om du inte har cremefärgade. plastrongen är inte så farlig tycker jag, den syns inte lika mkt.

Det står inte i TR att du behöver ha ljusa handskar alls. Du får rida utan eller med svarta handskar om du så vill.

Skrev ju ner hela moment 221 i en annan tråd då borde kommit ihåg det men var tvungen att dubbelkolla och du har helt rätt.

Svar till alla

Insåg att jag har en gammal marinblå kavaj hängandes, den är lite förstor och har därför inte använts på många år..
Mamma har dock plockat ut de där hemska axelvaddarna så nu ser den lite mer normal ut :p

Så antingen rider jag i grå kavaj till det beiga, eller så tar jag den marinblå som är lite för stor..
Marin är ju jättefint till ljus beige, mycket bättre än grått..
Vad skulle ni välja? Matcha fult eller för stor kavaj?

Jag har vita, gråa eller svarta handskar.. Tar nog de svarta som jag rider med till vardags!

Det beror på hur för stor kavajen är. Men jag tycker inte att det är snyggt med beige och grått, skulle aldrig matcha det tillsammans.

den är kanske 1 storlek för stor..
Sitter ganska löst, men jag tänkte ta på mig en extra tröja under - skönt i kylan..:)

Jag skulle ta de då. Som sagt så tycker jag beige och grått skär sig, marinblått är mycket snyggare! För övrigt är beige svårmatchat tycker jag, det ser lätt lite ofräscht ut. Men om det är mot det mer cremefärgade hållet är det lättare.

Jo det är mer mot creme än mot gråaktigt.. Ljus beige..
Här syns färgen lite iallafall
vlcsnap-55604.png

Jag har ju självklart även valet att rida med vitt, men problemet är att jag alltid till vardags rider med helskodda ridbyxor - mina vita är ej helskodda. Jag har stört mig en del på detta senaste tiden, nya byxor ska köpas men jag vill vänta lite så jag har råd att köpa pikeur (:love:)..

Lock and load! Tror även det kan vara snyggt med grå kavaj. Nu ääääälskar jag grått, av någon mystisk anledning. Så är bara kavajen lite mörkare blyertsgrå kan det nog vara riktigt snyggt med cremefärgade ridbyxor. GAH! Vill ha själv ju.

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Nevermind
·
Dressyr Ja, nu när tävlingssäsongen börjat komma igång på allvar kände jag att en sån här tråd var rätt passande! :) Så, vad har ni...
Svar
12
· Visningar
2 452
Senast: Luzzan
·
Utrustning Halloj! Nu är det så att jag nyss tagit mitt gröna kort för tävling och ska starta min första tävling inom några veckor. Dock ingen stor...
Svar
2
· Visningar
886
Senast: Bri
·
Islandshäst Lägg gärna in någon bild på er och hästens/hästarnas outfit på tävling :) Har ni alltid kavaj? Vita ridbyxor? Vitt schabrak eller...
Svar
13
· Visningar
5 087
Senast: katharina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka