Atli frá sydra-skördugili

Sote

Trådstartare
Ursäkta att jag inte kan skriva de rätta bokstäverna!!
Har för någon månad sedan köpt ett sto som är efter Atli, nu är jag inte så insatt i avel och skulle gärna vilja veta lite mer om Atli + ev bild på honom mm. Det är ju alltid kul att veta lite om bakgrunden. Modern har jag koll på och bilder. Snälla hjälp mig här!! /sote;)

Sv: Atli frá sydra-skördugili

Ursäkta att jag inte kan skriva de rätta bokstäverna!!
Har för någon månad sedan köpt ett sto som är efter Atli, nu är jag inte så insatt i avel och skulle gärna vilja veta lite mer om Atli + ev bild på honom mm. Det är ju alltid kul att veta lite om bakgrunden. Modern har jag koll på och bilder. Snälla hjälp mig här!! /sote;)

En fin häst som användes ganska mycket i aveln ett tag. Har några fina hingstar efter sig blandbannat.
Men lite bilder på avkommor mm kan du hitta på stormhestar. där Finns inga bilder på honom själv tyvärr men det kan du googla.

http://www.stormhestar.de/german/horse_view.asp?ID=817

avkommor hittar du under nachkommen.
Det lär nog finnas några här inne som har Atli i sina hästars stamtavla.

Dom Atli avkommor jag har ridit har varit bra men med en hel del vilja. På vissa av hästarna hade viljan blivit samarbetsvilja och på vissa lite mindre samarbetsvillig.. men vilja har det varit i alla fall. Men som sagt, dem jag har prövat har mestadels varit bra hästar!

Grattis!

En fin häst som användes ganska mycket i aveln ett tag. Har några fina hingstar efter sig blandbannat.
Men lite bilder på avkommor mm kan du hitta på stormhestar. där Finns inga bilder på honom själv tyvärr men det kan du googla.

http://www.stormhestar.de/german/horse_view.asp?ID=817

avkommor hittar du under nachkommen.
Det lär nog finnas några här inne som har Atli i sina hästars stamtavla.

Nämen! Där fanns ju en bild på min lillkille, Gáski.

Jag vet inte så mycket om Atli, förutom att han har gett en hel del trevliga avkommor. Min Gáski t ex har det mest stabila psyke jag någonsin sett hos en häst. Väldigt mild och trevlig i sättet och lyhörd både från marken och sadeln. Han är inte riden särskilt länge, men lär sig allting ruskigt fort. Första gången jag provred honom var endast två veckor in i inridningsperioden och han hade redan då 4 välseparerade gångarter, eller hrm 5 då eftersom han även bjöd på lite pass i samband med en slarvig galoppfattning... :angel:

4 månader senare är han pigg och framåt utan att för den skull vara het. Går fram var som helst, så han får allt som oftast agera täthäst när vi rider ut. Jag glömmer allt som oftast bort att det är en unghäst jag sitter på.

Sote, lycka till med nyförvärvet!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Bison
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 892
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 659
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 053
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka