Angående veterinär så har du fått tips på en som är jäkligt bra på allergier generellt, och de behöver faktiskt inte vara så duktiga på hud just. Menar du din vet i Arninge?Pricktest kan visa falskt negativt, som jag vet av egen erfarenhet. Dessutom visar pricktest enbart omvärldsallergi, om du ska få ett korrekt svar på vilka födoämnen hunden inte tål så måste ni först få till 8 veckors strikt diet.
Efter att ha sett hunddagishundar i området här så kan jag bara säga att jag aldrig skulle kunna lämna min foderallergiska hund på hunddagis. De släpps tex i hundrastgården där folk dels tappar hundgodis, dessutom bjuder otroligt många hundägare på godis i tid och otid. Dessutom måste man hålla stenkoll på vad de äter, även på promenader. Det betyder koppel ALLTID och hököga oavbrutet, inga kattskitar eller brödbitar får slinka ner.
Angående veterinär så har du fått tips på en som är jäkligt bra på allergier generellt, och de behöver faktiskt inte vara så duktiga på hud just.
Personligen, så för oss har det varit toppen att han får kortison(tablett) dagligen, det gör att står emot lite bättre sånt han egentligen inte tål, men som han lyckas dra i sig ändå. Som sagt har vi struntat i eliminationsdieten då vi ganska snabbt konstaterade att han inte tål något "vanligt" animaliskt protein, vilket innebär att han helt enkelt får nöja sig med att leva på veterinärfoder. Oavsett behöver hundens immunsystem få lite semester och hitta en baslinje.
Har hållit strikta dieter under året vid utvärdering av två utav fodren. Osv.