Du kanske är orolig för att inte få rida?Jag drömmer ofta att jag är vid min gamla ridskola och plötsligt ska rida lektion. Det visar sig alltid då att jag glömt något, tex ridskor, ridhjälm eller annat som gör att jag inte kan rida som planerat. Någon gång har det också hänt att jag inte hittar hästens träns eller sadel. Jag letar alltid så länge att jag missar hela ridlektionen.
Jag har även drömt att jag trodde mig vara klar för ridlektion, gick bredvid ridläraren till ridhuset och berättade för henne om mina drömmar. Sa ungefär "Det är så roligt, jag brukar drömma att jag ska rida lektion men alltid glömmer något så att jag missar lektionen, men nu, nu har jag ju med mig allt!"
Hon svarade då genom att fråga var jag hade ridhjälmen. Den hade jag såklart glömt och så blev det ingen lektion då heller
Varför jag drömmer så vet jag inte. Nu är det faktiskt ett tag sedan sist, men vissa perioder kan jag drömma sådär flera gånger i månaden.
Kom på att jag en period hela tiden hade mardrömmar om att jag körde bil och bromsarna fungerade inte. Kommer fortfarande ihåg paniken. Men det är en sån klassisk mardröm som handlar om att man inte känner att man har kontroll över livet och vill sakta ner. Strax därefter blev jag svårt sjuk så det var säker mitt undermedvetna som försökte berätta för mig att jag måste stanna upp och vila och sluta springa runt som en galning för att hinna med allting. Synd jag inte lyssnade på mig själv.