Återhämtning efter kastrering?

bengtofsweden

Trådstartare
Min honkatt blev kastrerad igår. Nu är hon nästan helt återställd och är frustrerad över att hon inte få gå ut. Hos veterinären sa dom att rehabilitering tar 10 dagar. Antar att det är för att snittet ska vara helt läkt. Såret ser jättefint ut och hon verkar inte ha ont. Kanske är hon lite mer trött än vanligt men annars är hon som hon brukar. Vill ändå inte släppa ut henne än.

Vilka erfarenheter har ni?

Sv: Återhämtning efter kastrering?

Min katta fick vara inne minst 5 dagar och dessutom ha (fån) tratt ! Inte populärt !

För några veckor sedan skadade hon sig och då vart det också utegångsförbud och tratt.

Jag skulle hålla henne inne OCH ha tratt på. MIn kompis vars sambo är katt-vet säger att det är vanligt med infektioner/komplikationer på katter som inte har haft tratt och slickat i såren.

Sv: Återhämtning efter kastrering?

Håll henne inne tills det ytliga såret är läkt! Infektion i kastreringssår är allvarliga grejer, eftersom man öppnat "hela vägen in".

Liknande trådar

Katthälsa Behöver lite klok input och hjälp nu. För en vecka sedan köpte vi en 4-årig kastrerad honkatt från ett katthem. Första veckan har gått...
Svar
11
· Visningar
5 261
Senast: Tualma
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 769
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 368
Senast: Sel
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 817
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama