vad det var som gjorde att du slutade
Flyttade till annan ort, bort ifrån allt vad ridning hette och hade fullt upp och dessutom inte råd på det nya stället (London). Sen kom en massa emellan - flyttade till Sverige, lärde mig ett nytt språk, hade inga pengar, sen började tjäna lite men skaffade barn typ...det blev 21 års uppehåll för min del,
satt på en häst typ 3 ggr under dom åren, på turridning
varför började du igen?
Ville att min dotter, som har ett utvecklingshandikapp, skulle börja rida o vi fick lov att gå till ridskolan en gång i veckan och låna en ponny i en halvtimme, fick göra i ordning själva osv. Bara att vara i stalldoften, hålla på o rykta, sadla o tränsa "tryckte på alla mina knappar" och jag tänkte ja gud HÄSTAR!! Började leta runt efter en liten ponny att köpa för NU skulle det vara häst! Hittade ingen ponny, utan i stället en skadad arab som behövde någon som kunde ta hand om honom som inte hade stora krav på ridningen för att det var så osäkert vad han klarade, och krav hade jag inga för att det var så länge sen. Så jag köpte honom.
Kort därefter köpte jag även en barnponny, så jag gick från 21 års uppehåll till 2-hästägare inom loppet av 2 månader....
Tycker det är askul, är mest sur på mig själv för att jag lät uppehållet bli så långt. Varför gjorde jag det? Tänk all rutin o kunskap som jag har missat under dom åren....
Samtidigt hade jag roligt med en massa annat. Var sak har sin tid, som man säger.