Äter kattbajs - mineralbrist?

Philosophia

Trådstartare
Mina föräldrars Jack Russelltik om snart ett år har börjat mumsa på kattbajs ur kissarnas lådor. Ute letar hon som tokig efter harbajs.

Vadan denna idé? En fundering som jag har är att det kan vara någon mineralbrist eftersom hon fick foderallergi ganska så tidigt och nu äter specialfoder (Hill's Ägg & Ris).

Min fråga är alltså om det kan vara mineralbrist och vad som i så fall skulle tänkas saknas.
 
Sv: Äter kattbajs - mineralbrist?

Visst kan det vara nån brist men jag skulle sätta en femma på att hon äter kattbajs för att hon är hund helt enkelt;) Hundar är äckliga och tycker säkert att likheten mellan chokladbollar och kattbajs är hårfin:D
 
Sv: Äter kattbajs - mineralbrist?

Jo, det kan säkert vara så. Bajsätandet började i samband med att föräldrarna flyttade och kattlådorna fick en mer lättillgänglig placering för en bajssuktande hund.

Men jag vill ändå inte utesluta att det kan vara mineralbrist eller något tjorv med tarmfloran som gör att hon äter bajs.
 
Sv: Äter kattbajs - mineralbrist?

Det kanske är den enda förklaringen (även om jag hade hoppats på en annan) :crazy: .
 
Sv: Äter kattbajs - mineralbrist?

andra djurs bajs är mums för hundar! det är inte pga brist som de äter bajs, finns även hundar som äter hundbajs! Fanns ett "lättsmält" repotage om varför och vad det kallas(olika bajssorters ätande har olika namn) när hundar äter bajs i "Härliga Hund" (visst e det så den nya hundtidningen heter där Lena furberg gör illustationer till)

Min hund älskar kattbajs och min katt tycker om kaninbajs (han verkar tro det e pellets)
 
Sv: Äter kattbajs - mineralbrist?

Mina greyhounds äter också kattbajs.Smasken tycker dom :d
Fast inte jag när dom kommer och pussar mig efteråt ;)
Som tur är så är våra katter inte inne, utan stallkatter. Så hundarna söker febrilt efter det ute.
 
Sv: Äter kattbajs - mineralbrist?

Urk, min ena käkar all skit hon hittar. Gamlingen har på äldre dar börjat uppskatta hästskit...:crazy:

Barnen har kommenterat mer än en gång att det luktar illa i bilen, då är det bara att stann o städa därbak...:eek:
 
Sv: Äter kattbajs - mineralbrist?

Alla hundar vi har haft har alltid käkat kattbajs, måste vara en delikatess
 
Sv: Äter kattbajs - mineralbrist?

*KL*

Kontentan är alltså att bajs är en delikatess för hund. :crazy: Det låter ju mysigt. Tur att min hund inte är sådan (dock åt hon upp en spya en gång, vilket måste betraktas som minst lika illa).

Jag får väl meddela föräldrarna detta, samt att det får bli tak eller något på kattlådorna.
 
Sv: Äter kattbajs - mineralbrist?

Var glad att det "bara" är kattbajs!
Min hund äter allt bajs, just nu har vi stora problem med fryst hundbajs :crazy: Hon liksom flyger på det när man är ute så man inte hinner dra bort henne innan hon har det i munnen. :(
 
Sv: Äter kattbajs - mineralbrist?

Mina hundar äter åxå bajs. allt dom kan få tag på. Letar som tokar så fort dom är ute. å i stallet ska vi inte ens prata på vad mycke snusk dom sätter i sej. Men häst bajs ska tydligen va bra för pälsen lr nått har jag hört. Inte för att jag märkt nån skillnad.
Tro man kan ge banan i fodret för att skiten inte ska smaka lika gott, men är inte säker.
Mina äter även hundskit som är frusen å de är ju sååå äckligt!!
 
Sv: Äter kattbajs - mineralbrist?

Hade en hemma som också nallade ur kattlådan. Han gick dessutom iväg med dom och la sig på mattan och käka. GUD SÅ ÄCKLIGT! Men han slutade när han märkte hur arg jag blev.. :devil:
 
Sv: Äter kattbajs - mineralbrist?

Åh, dom är härliga, våra underbara, allätande hundar.

Mina jyckar sätter i sig bajs i alla färger och former. Spyor av okänd härkomst slinker också ner. Och inte sjutton bryr man sig om det när de 15 minuter senare, efter delikatessmåltiden kommer och pussar en i ansiktet :rofl:

Hundbajs har de dock inte satt i sig, ännu :angel: Däremot så brukade vår ena jämthundstik leka med sin egen frusna bajs :crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik har fått en ny idé i vintertid - hon går och slickar i sig grus under promenaderna. Det känns inte ett dugg hälsosamt och jag...
Svar
10
· Visningar
19 216
Senast: Turali
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp