Äter inte höet ?

G

Gliss

Jag har ett tinkersto på foder, Hon har höbal ute i hagen och får morgon och kvälls hö i boxen (3kg) och 1kg pellets morgon och kväll. Ibland när man gett henne kvällshöet så ligger det kvar nästa morgon? vet inte vad de beror på? Eller är de så att hon bara ätit sig mätt ute i hagen. eller kanske dåligt hö ?.

Sv: Äter inte höet ?

Äter hon upp allt hö i hagen och hur stora är balarna? Hur mycket lämnar hon av höet hon får inne och vad är dte för pellets hon får?

Vet inte tiktigt hur stora dem är. det är ju 5 hästar som delar på balen, och hon äter väldigt mycket i hagen. Vett inte heller vad det är för pellets, kraft eller nått i den stilen tror jag.

Har ni typ 300 kg balar i hagen eller 10 kg balar??? Du måste väl ha något hum om hur mycket hon glufsar i sig på dagen. Lite svårt att ha en vettig foderstat om man inte har ett hum om mängden mat.

Vad för sortst pellets är det? Märke är helt oväsentligt. Är det tex lucern eller betfor eller helfoder?

Tog reda på vad hon hade för pellets, det var betfor, och höbalen väger väl ca 200 kg

På min betfor säck står det maxgiva 1 kilo. Kanske är olika då. Men du måste ju kunna uppskatta hur mycket hö hon äter ute i hagen.

Okej, jo eftersom jag bara har henne på halvfoder så kan jag inte ändra henne foderstat bara sådär. De är ju trots allt dom som bestämmer.

månFare skrev:
Hästen är helt klart mätt.
... eller är hon mager tycker du eftersom du undrar?

Jo tänkte väl, nej hon är inte mager alls. Vart lite orolig varför hon inte äter, med det finns ju miljoner orsaker :) lite svårt att lista ut

Jag tycker du ska ta dig ett snack med ägaren angående det hrä med hennes betforintag. På min påse står dte klart och tydligt 0,5-1 kg betfor per häst och dag är max.

Mysaan skrev:
Jag tycker du ska ta dig ett snack med ägaren angående det hrä med hennes betforintag. På min påse står dte klart och tydligt 0,5-1 kg betfor per häst och dag är max.

Okej tack ska göra detåterkommer senare !:D

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 837
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 581
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 294
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar