Atamon mot mugg

P

Picasso

Ville bara tipsa om ett jättebra medel mot mugg:idea:. Nämligen Atamon. Detta finns att köpa i din mataffär. Används för saftning o syltning och är svampdödande. Brun flaska med en liten glad kines på. Spädes med vatten,(se flaskan) och sprejas eller baddas på det angripna stället morgon o kväll. Har funkat jättebra hos oss.Lycka till.:banana:

Sv: Atamon mot mugg

Ville bara tipsa om ett jättebra medel mot mugg:idea:. Nämligen Atamon. Detta finns att köpa i din mataffär. Används för saftning o syltning och är svampdödande. Brun flaska med en liten glad kines på. Spädes med vatten,(se flaskan) och sprejas eller baddas på det angripna stället morgon o kväll. Har funkat jättebra hos oss.Lycka till.:banana:

Tack för tipset.

Inte för att jag har problem med mugg MEN det är alltid bra att ha lite knep i bakfickan...

tusen tack för tipset,
vi har testat det mesta m. har svårt att få bukt m. problemen.

Å bra tips:) Har faktiskt sett lite antydan till mugg på lillponny, så det är ju bra att ha lite tips om det skulle bli värre.

Vilket tips! ska genast till affären och köpa det.Har kämpat flera år med mugg på "lill" killen. Funkar det så lovar jag att du får många + i himlen av mig:love::love:

hej!

har du testat att kolla om där är bakterier i muggen och i sånafall vilka? Är vet. inblandad?

Jag väntade länge med min mugg- den var ju inte så farlig, och vi har behandlat med olika veterinära saker sen i höstas. Nu ska vi ta andra biopsin, för att se vad som spökar längre ner under huden..

/ Lavinia, vars häst numera ger både veterinär och patologer ett spännande mysterium att försöka lösa

Hur mkt ska man späda det?

Har också använt Atamon (flytande) på min häst när hon hade envis mugg. Funkade kalas och jag spädde inte ut det alls, baddade på med en bomullstuss.

atamon innehåller 1-2 versamma substanser
natrium bensoat, kaliumsorbat.
billigare att köpa som pulver
läs innehållsförteckningen ock kolla

Ja så kan man ju också göra, använda pulver altså. Huvudsaken är ju att det funkar:smirk:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka