Äta i Lund

Andromedae

Trådstartare
Vi tänkte åka till Lund i slutet på juli och funderar på var som är trevligt att äta. Blir i sådana fall att vi är där från lördag till söndag.

En av oss äter helvegetariskt.

Fiskrestaurangen i saluhallen är fantastiskt! Dock inomhus så kanske inte jätteroligt en solig sommardag.

Råkultur (osäker på namnet), sushihak, gör "skånsk sushi" med bara eko och fairtrade råvaror. Väldigt bra lunch eller att ta med som picknick till tex stadsparken eller lundagård.

St Michael tapas är ett lite dyrare middagsalternativ. Populärt ställe där man bör boka några dagar i förväg för att vara säker på plats. Se upp dock då det finns två st Michaels i Lund ( :banghead: ), både är bra men den närmast Mårtenstorget är snäppet trevligare.

@Araminta
Är det den St Michaels som ligger på Östra Mårtensgatan 13?
(jag är helt clueless vad gäller Lunds geografi, så det var den översta träffen som dök upp när jag googlade.)

@Araminta
(jag är helt clueless vad gäller Lunds geografi, så det var den översta träffen som dök upp när jag googlade.)

Jag försökte också googla men blev inte helt klok på det. Har för att jag bokade fel senast då jag tog just "första bästa". Har urkasst nät just nu så orkade inte gräva vidare men någon annan lundbo kanske vet bättre (@Wingates )?

@Araminta
Östra Mårtensgatan är den med tapas och det är den som @Araminta tycker är trevlig.

Rauhrackel var jättebra men stängde ner för en del år sedan om de inte öppnat igen. De hade österrikisk mat och ett stort utbud av öl.

Den franska restaurangen i saluhallen är toppen men eventuellt är de bara öppna för lunch.

Jag rekommenderar dock Klostergatans mat och vin. Så gott och trevligt! De har vegetariska alternativ tyckte jag att jag såg på hemsidan.

Frukost tycker jag ni ska äta på St Jakobs stenugnsbageri, det ska jag göra imorgon !

Vi tänkte åka till Lund i slutet på juli och funderar på var som är trevligt att äta. Blir i sådana fall att vi är där från lördag till söndag.

En av oss äter helvegetariskt.

Ihsiri hade väldigt god asiatisk mat när vi turistade i Lund förra sommaren. Mysig lokal med glasveranda. Kan nog vara bra att boka bord.

Liknande trådar

Fritid Funderar på att åka till Stockholm i början av augusti. Eftersom det är pride 3 augusti med begränsad framkomlighet i stan så fick jag...
2
Svar
20
· Visningar
809
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 074
Senast: Sassy
·
Mat Jag har hittat ett trevligt recept på vitlöksrostad blomkål i ugn som jag tänkte testa i helgen. Funderar på om jag ska göra en större...
Svar
13
· Visningar
850
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama