Åt mariekex har diarré sen några dagar...

EmmaL

Trådstartare
I måndags kväll åt våran mops 2/3 av ett paket mariekex som han tog när vi var mindre uppmärksamma.
I onsdags fick han kraftig diarré och kunde inte hålla sig från sängen och ut (dörren va öppen)
Han har fått riskok och à-fil i små och många portioner.
Igår natt bajsade han inte, men inatt har det börjat igen.
Han är pigg och som vanligt..
Vad ska jag göra?? :/

Sv: Åt mariekex har diarré sen några dagar...

Jag har svårt att tänka mig att kexen har något med diarrén att göra, men fast hunden 1 dygn, ge sedan små portioner av ris & fisk tills magen stabiliserat sig.

Vätska är dock viktigt och risavkok är bra.

Sv: Åt mariekex har diarré sen några dagar...

Tror inte heller att det har med mariekexen att göra; min hund har fått för sig att mariekex är något av det godaste som finns eftersom mammas höns får det ibland och då brukar han få smaka. Han har aldrig fått några problem.

Vad gäller vård så verkar du ju redan ha koll på läget och så länge hunden får i sig vätska och inte blir uttorkad så tror jag inte det är någon akutsituation.

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund hade diarré i förrgår (måndag). Kom plötsligt och hon bajsade två ggr under dagen som var riktig diarré. Förmodligen ätit något...
Svar
6
· Visningar
1 881
Senast: dobbis
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 486
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 660
Senast: Fille
·
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 273
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka