Åstorp 4 Maj

Ella-82

Trådstartare
Jag kan ju inte säga annat än att det blev en väldigt lyckad helg för mig:banana:

Först får jag beskedet att jag vann dressyren o kom 2:a i precisionen (slagen med en sekund...) Blir självklart själa glad! Efter maraton (som jag oxå vann) så kom total resultatet. Totalsegrare i Lok Lätt klass ponny:Ellinor Rylander :bump:
Har aldrig varit i närheten av att vinna en tävling förut, så allt arbete i vinter har verkligen gett resultat.

Lite bilder:
20293626.jpg

20293627.jpg

20293629.jpg

20293630.jpg

20293631.jpg

2 st mycket nöjda!!!
20293628.jpg

Sv: Åstorp 4 Maj

Ja jag kan inget annat att, än en gång, GRATULERA så mycket till vinsten!!!:bump::banana:

Anton såg så fantastiskt fin ut!!!:love:
Ni förtjänade verkligen vinsten!!:bump:

Tack igen!

Jag var så nöjd med alla tre momenten så jag hoppades att det skulle gå långt.

Hade ni det bra på stranden?

Jättegrattis!!!:bump::bump::bump:

Vad kul för dig, och vad duktiga ni är!:)
Anton ser lika fin ut som alltid, och samtliga bilder var för härliga framförallt den sista!:)

Ha ha! Sant!

Det gick bra att tävla med mage, bebben var lugn hela dagen. Snart är det dax!

Jättegrattis!!!!:banana: Har det blivit fart på honom nu? Då ses vi väl i Vinslöv på söndag? Det är lite pirrigt att köra sitt första dressyrprogram med par

Tackar!!!
Peter var där o hjälpte mig. Jag tror inte bara det sitter i Anton utan i mig med. Inte för att jag är nervös, jag vet bara inte varför det blir så. Men nu har vi ju lyckats en gång, så vi får väl försöka igen.

Anton har sen en vecka tillbaka flyttat hem till min gård. Där verkar han trivas alldeles utmärkt. Dom gånger som vi har varit ute o kört här så har han alltid varit framåt o positiv. Det känns som han orkar mer o vill mer.

Ja det skall bli spännande i Vinslöv. Gud så många ekipage!! Det här bådar gott för framtiden.

Egen gård! Det låter helbra! Har ni stall och hagar också? Lite miljöombyte kan ju göra susen både för två-och fyrbenta. Ju bättre kondition de får desto piggare brukar de bli. Som sagt bara att grattulera! Det lönar sig att vara envis och ihärdig;)

För mig går det si så där:( Caritsa gick underbart bra förra helgen och vann precision och maraton. I går kväll hade hon inte helt ätit upp sitt kraftfoder och i morse ville hon inte ha speciellt mycket. Hon ser hängig ut och jag tyckte hon var lite stapplig i gången. Direkt in till Stenestad på förmiddagen. De kunde som tur var inte hitta så mycket mer än att hon var något lite varm längs kronranden på ena frambenet. Ingen temp, inga rörelsestörningar, låter bra på hjärta och lungor, bra blodvärden. Jag var livrädd för att det var någon fångkänning. Men något skumt är det med hästen. Hon är inte sitt vanliga jag. Jag körde henne till en bekant för boxvila och observation och nu sitter jag här på jobbet och biter på naglarna av oro. Jag slutar inte förrän kl 23 i morgon kväll så jag får väl ringa 100 gånger och terrorisera och fråga hur det är med henne. Jag som var uppe kl 05.00 :eek: i morse för att putsa parselar, vax-tvätta maratonvagnen och lasta klart transporten inför söndagens partävling. Nu får jag gå upp nästan lika tidigt på söndag morgon och göra det samma med enbetsgrejerna :mad:

Tackar! Ja lite miljöombyte kanske gör susen. Det är bara en liten gård med 1 ha mark o när jag har renoverat stallet kommer det att vara 3 boxar, nu är där bara två. Men det duger gott åt mig. Vi har underbara kör o ridvägar här!

Så tråkigt med Caritsa, hoppas verkligen inte att det är något. Jag som hade sett fram emot att få se ditt par i morgon. Men jag hoppas att hon repar sig o kommer igen på nästa tävling.

Det där med att smörja är ju lagom kul. Jag har dessutom en överansträngd arm att göra det med, inte bra... Men jag skall försöka lite senare, får ta lite i taget.

Då ses vi i morgon!

Nya rapporter från stallägaren på morgonen: Caritsa är hur pigg som helst och galopperar runt och skriker :banana: Jag hinner åka och titta på henne i morgon bitti då jag inte startar förrän på eftermiddagen. Kanske hon kan följa med på tävlingen trots allt då det bara är dressyr och precision. Hoppas, hoppas...

JA!!! Selarna är ju redan putsade o klara oxå. Då får vi se imorgon om du kommer med en el två shettisar. Men gudars så varmt det kommer att bli, jag startar ju 11.12... Jag tål inte värmen så bra just nu.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka