Ashfield cathal crobdhearg

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare summer san
  • Startdatum Startdatum
S

summer san

Hej jag är intresserad av att veta mer om connemarahingsten :banana: Ashfield cathal crobdhearg :banana: och om hans avkommor. Om du själv har en avkomma eller känner till någon kan du väl berätta lite om den? Allt av intresse!

Sv: Ashfield cathal crobdhearg

Haalllååå!!! Finns det ingen connemara människa här???

Enklast är väl om du går in på svenska connemarasällskapets hemsida och klickar på hingstar och kontaktar ägaren direkt för information.

Jag har läst på scs. Men om någon har en avkomma vore det roligt att höra lite om hur stora de är och hur de är tempramentsmässigt, det kanske är någon som har en bild oxå??? Hoppas!!!
Alla upplysningar mottages tacksamt, jag tycker det verkar vara en jättetrevlig hingst! :love:

vet inte hur väl använd Ash är.
har oxå varit lite intresserad av honom.
sök på hans avkommor på SCS hemsida o försök senleta reda på ägarna..

Vad har du for sto??

Han har ju Carna Bobby relativt nara i bada leden, samt Dun Lornzo blod flera ganger i bada leden, sa var noga med att ditt sto inte har nagon av dem bloden i sej.

Jag har inte tänkt betäcka något sto. Jag är bara nyfiken på vad han gett för avkommor. Vet du något om hans irländska avkommor?

Jag har ingen aning om jag ska vara arlig. Det jag vet om honom sjalv ar att han stalldes ut som ung och det har gatt mycket bra for honom i de omradena.
Han kommer fran Clifden i Connemara, och dar ute brukar de inte gora sa mycket med ponnierna, sa jag undrar om han har sa jattemanga avkommor pa Irland. Jag har aldrig hort talas om nagon.

Jag har ett sto efter "Ash". Hon är ca 150 cm. Liknar sin far i färgen och även en del i typen. Hon är ett underbart sto, snäll och lätt hanterad. Har även haft en unghingst, senare valack, efter Ash. En kille av mycke trevlig typ och med glimten i ögat. Har inte hoppat dem så mycket att jag kan säga hur de är. Stot är inte inriden än, men valacken är jätte mysig säger hon som äger honom

Vad kul att du skrev! Ditt sto är över ponnymått det var ju lite synd... Ash ligger ju precis på gränsen.. Hur stor var mamman till ditt sto? Har hört att många avkommor till Ash har väldigt fin typ och gott temprament och det verkar ju dina hästar också ha ärvt. Det skall bli spännande att se hur de hoppar när de blir lite äldre. Såg i ridsport att Lofty Rowallane Rose e. Ash u. Rolo hoppade väldigt bra när hon var på löshoppningskurs, så det ser ju lovande ut.Vet du något om hans irländska avkommor? Blev lite förvånad att Ramonarunds inte hört om någon, för det skall finnas några stycken efter vad jag förstått på hemsidan och i hingstannonsen. Vet du hur många avkommor det finns i Sverige?

Senast ändrad av en moderator:

Stoets mamma vet jag inte så mycket om mer än att hon kommer från Aille stuteriet, tror det ligger i england eller på irland. Har hört att den linjen ger stort. Valacken är maxad c eller möjligtvis liten D nu.

Aille ligger pa Irland, inte sa manga km alls fran mej. De ar varldens storsta Connemara-uppfodare och har ca 300 connemaror, varav nagra ar hingstar.
De flesta anvands pa The Connemara Trail, dar turister rider runt i Connemara.

De flesta av Willie Leahy's (agaren) Connemaror ar relativt sma, och de flesta nar inte 148, utan de haller sej runt 145. Dock beror det pa andra saker an bara gener, hade de fodrats ordentligt och skotts annorlunda hade de sakerligen varit storre.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
468
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 058
Senast: Piaff
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Leksak som belöning
  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30