As di Villagana (Accord II)

J

Jonko

Någon som vet/kan något om denna hingst eller hans far Accord II?

Fördelar/Nackdelar? :)

Sv: As di Villagana (Accord II)

As di Villagana är en hannoveranare som stod på Celle. Han är numera såld från Tyskland till USA (el Sydamerika, inte helt säker).

asdivillagonaconf.jpg

Han betäckte inte jättemkt i Tyskland men det han lämnat hoppar mkt bra. Vid årets hannoveranerchampionat i hoppning var flera av avkommorna i toppen e As di Villagana. De är ofta lite mindre men av bra typ. Även i Falsterbo hade han flera avkommor i topp i hopp-championatet.

(Hans mamma har stått hos oss i Tyskland och var ett litet sto.)

Mer info på engelska:

A young, medium framed stallion of perfect riding horse type, with excellent muscle, an outstanding topline and correct conformation. This stallion confirmed the influence of his show jumping pedigree with top results at test. All show jumping criteria, as well as rideability were evaluated as outstanding. His granddam successfully participated in show jumping competitions up to 1.35 meter classes. His great granddam was the sister of the internationally successful show jumper, Goya. As di Villagana was the winner of the Dobrock Championship 2000 for four-year-old jumping horses in Germany.

http://www.superiorequinesires.com/stallions/as_di_villagana.htm

Senast ändrad:

Tillägg: tydligen så fick han sitt första hoppindex i Tyskland på hela 150, men då hade han redan sålts utomlands...

150 är bra!

Roligt att läsa om As di Villagana, såg ett antal (2 eller 3) avkommor till honom i Falsterbo i år, och de var riktigt fina så jag hade tänkt att leta info om honom men sedan glömt bort det.

Ja, samma sak med de jag såg i Tyskland. Skulle inte tacka nej till nån av dem! ;)

Någon som vet/kan något om denna hingst eller hans far Accord II?

Fördelar/Nackdelar? :)

Akribori, Advokat och Acacio som finns/funnits till avel i Sverige är ocksa efter Acord II. Och ska man ga efter dem sa lämnar han väl snygga hästar med plus för hoppningen.

minns du några avkommors namn vid hannoverchampionatet? Vet du var man kan hitta resultat från dessa? :d

Underbart!!!
Varför jag frågar är nämligen för vi är intresserade av att köpa Anton, en valack som faktiskt var med där! Du kanske såg honom? Några kommentarer om honom isåfall? =)

Jag kanske blandar ihop de två e AdV, men minns att jag gillade båda! Den ena var lite mer långbent, men jag kan inte svara för vilken tyvärr. Det var många hästar de dagarna. Ska kolla igenom mina bilder men tyvärr ville inte kameran göra som jag ville den dagen...

ja!! Den långbenta! Han har VÄLDIGT långa ben!

Då hade jag inte tvekat en sekund, tyckte mycket om den hästen!! Riktigt bra typ, långa ben och härlig galopp!

Kollade bilderna men hittade ingen bild.

Du får rapportera om ni köper honom!! :)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: Piaff
·
Avel Någon som känner till något om den danskfödde hingsten Miro, även kallad Rolex Miro, född 1999. Han är e Royal Z II u Lady Micha e...
Svar
3
· Visningar
770
Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: MiniLi
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 546
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka