A
avslutat medlemskap
Arv o dyl. är ett skit att reda ut när man inte haft en relation med den man ärver på många år. Jag fick ju reda upp dödsboet efter min far och vi hade ingen relation alls under dom sista åren. I mitt fall så löste KFM och jag det lite smidigt, jag fick en lista på vem som skulle ha pengar först och vem som ev. skulle ha om det blev nåt över och så satt jag som spindeln i nätet och delade ut det lilla som fanns varefter räkningarna droppade in i den ordning som var uppgjord.
Det saknades mycket papper så ingen visste vad han gjort eller vem han var skyldig (spelade en del bla.) men efter 6 månader stämde KF och jag av det hela och la locket på och då stod det minus i kassan.
Ingen jurist var inblandad och det där tyckte både KFM och jag var det smidigaste sättet men det tog nog 2 år innan betalningsföreläggandena från div. ställen slutade droppa in trots att dom visste att det var kört, även efter att dom kontaktat KFM och fick svart på vitt.
Det saknades mycket papper så ingen visste vad han gjort eller vem han var skyldig (spelade en del bla.) men efter 6 månader stämde KF och jag av det hela och la locket på och då stod det minus i kassan.
Ingen jurist var inblandad och det där tyckte både KFM och jag var det smidigaste sättet men det tog nog 2 år innan betalningsföreläggandena från div. ställen slutade droppa in trots att dom visste att det var kört, även efter att dom kontaktat KFM och fick svart på vitt.