Letar efter hamlstrån känner jag, men väntar på att en expert på Ulltuna skall uttala sig om prognoserna för min kära häst...det känns som om det kommer att dra ut på tiden. ( vi har inte varit till Ulltuna, men röntgenbilder och journaler är skickade dit samt en film på hur hästen rör sig, för att få svar på om det är någon idé att vi åker dit )
Är det någon som vet om det går att genomföra artoskopi i en bogled? Jag har försökt att googla, är inte så bra på fackengelska, på svenska finns inget att hitta. Min häst har en förändring i bogleden, en spetsbildning i nedre delen av bogbladet som ledar till armbågsbenet, något som kan tyda på artros. Troligtvis efter en skada, men vi vet inte.
Någon som vet om det genomförs ingrepp/atroskopi i denna led överhuvudtaget? Är de lyckade? Konvalesens? Utsikter?
Tacksam för någon som helst input. Så jobbigt att gå och vänta på "domen"....
Är det någon som vet om det går att genomföra artoskopi i en bogled? Jag har försökt att googla, är inte så bra på fackengelska, på svenska finns inget att hitta. Min häst har en förändring i bogleden, en spetsbildning i nedre delen av bogbladet som ledar till armbågsbenet, något som kan tyda på artros. Troligtvis efter en skada, men vi vet inte.
Någon som vet om det genomförs ingrepp/atroskopi i denna led överhuvudtaget? Är de lyckade? Konvalesens? Utsikter?
Tacksam för någon som helst input. Så jobbigt att gå och vänta på "domen"....