Arrangera tävling?

Nixehen

Trådstartare
Flytta gärna tråden om den hamnade under fel forum! :)

En tanke slog mig när jag såg en annan tråd här på buke angående tävlingar - Måste man ha en förening för att få arrangera tävlingar?

Nu menar jag inga stora flashiga tävlingar utan mer småtävlingar i "klubbklass"?

Sv: Arrangera tävling?

Är det verkligen ingen som vet? Eller är frågan så dum att ingen orkar kommentera den? :confused:

Det är nog fritt fram att arrangera tävlingar bäst man vill.
Men jag tror att det är så att medlemar i Ridsportsförbundet inte får tävla på tävlingar som inte är arrangerade av klubbar anslutna till Ridportsförbundet (eller FEI antar jag för den internationella marknaden).

Tror jag...

Vad trist! Men vad händer om de gör det då? Tävlar ändå menar jag?

Jag pratar ju inte om några stora tävlingar utan kanske mer i stil med dressyrtävling för enbart ridtravare, eller hopptävling för islandshästar eller.. ja.. den typen. Lite mer på skoj fast ändå en riktigtävling.

Jättetråkigt om flk inte kan ställa upp för att de är medlemmar i ett trångsynt förbund.

kl

Det hela handlar i mångt och mycket om att man som licensierad ryttare är försökrad. Även på resan till och från tävling. Säkerhet i allmänhet alltså.

Förbundet för nu livliga diskutioner om hurvida andra tävlinsplatser ska få komma i bruk.

Du har två val:

Antingen starta en lokal klubb som inte är ansluten till SvRF och som alltså står för försäkringar m.m. själva. Det är fullt tillåtet, men man har inga rättigheter som man har inom SvRF och ekipage som är medlemmar i en SvRF-ansluten klubb får inte delta på era aktiviteter, se tidigare inlägg.

Eller så kontaktar du din närmaste SvRF-anslutna klubb eller en avelsförening (med tanke på att du vill arrangera tävlingar för enbart en viss ras, låter det som?) och lägger som förslag att få arrangera en tävling. Du kan inte få nåt värre svar än ett nej, så fråga kan man alltid göra. :) Kanske finns det redan planer på någon liknande aktivitet som du kan haka på, så slipper du göra allt jobb själv.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
248
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min hyresvärd är en idiot IGEN! Han har höjt hyran med 5,9% trots att det står på hyresgästföreningens hemsida att hyresvärdarna får...
2
Svar
38
· Visningar
4 341
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka