Sv: Arnika mfl.
Japp, det gör jag och det fungerar ska jag tala om, dock inte dagen efter utan ska användas samma dag som ansträngningen. Och man känner när det verkar. Hänt ett par ggr att att jag inte känt ett jota, därav drar jag slutledningen att man känner att det verkar och har effekt. För trots stor ansträngning i stil med 2000 höbalar på en dag, så har jag kännt mig som en ny nyponros dagen efter med Blue Lotion. Ingen Blue Lotion= fått bli puttad ur sängen. Detta är egenstudier under ca 15 år.
Även provat linimentsschampoo i badet, min uppfattning +-0. Men det ska ju eg inte sköljas ur hårremmen så jag är nog inte tillräcklig hårig för den produkten.
Arnika är ej människotestat hos mig, men på mina svärföräldrar med gott resultat. Flaskan gick åt fort må jag säga, hela familjen där använde det. De älskade Arnikan, hmmm där har jag ett julklappstips.
Har även hört uppgifter om eterblister på tennisarmbåge, inga förbättringar dock men en jäkla lustiger dans.
Sedan vet jag H19 (finns det längre) fungerade utmärkt på både kusens bakknän och mina ledinflammationer i handlederna.