Arko III? Tja detta med hingstval.....

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sighttosee
  • Startdatum Startdatum
S

Sighttosee

Nu sitter man här i natten , kollar stammar,prestationer, avkommor extriör och försöker komma på nåt vettigt till sina ston????Detta kära bekymmer. Har nu gett upp Argentinus, då sperman verkar av dålig kvalitet, men Arko III då, någon som vet kostnaden för honom? Har vartit inne på Jl´s hemsida men står inget. Jag har ju 3 hannoverston så det borde ju vara minsta problemet. Han verkar ju dessutom gett en del bra avkommor...hmmmm...är det någon som vet något så skicka gärna ett PM...
Ska kolla min lilla önskelista på hingstar igen.....:cool:

Sv: Arko III? Tja detta med hingstval.....

Enligt den svenska sperma importören

British Sporthorses

kostar han;

Stud fee for 2007: £3250 + VAT Oct 1st terms 2 doses, not in foal 50% stud fee returned.

Arko III kommer att stå på Gestüt Sprehe i år , där även OS-vinnaren Hicksted och Coup de Coeur finns !

Arko III kommer att stå på Gestüt Sprehe i år , där även OS-vinnaren Hicksted och Coup de Coeur finns !

Såg det men det finns inga uppgifter på honom ännu...suck.. sedan måste jag säga att jag har letat mig blåååå efter en vanlig profilbild på honom????Hittar ingen, har han inte gjort någon form av hingstprov???Då borde man ju hitta nåt??

Enligt Jahrbuch Zucht har han inte gjort några hingstprov i Tyskland , utan godkändes på prestation som 11-åring 2005 av Oldenburger Verband och OS. 2007 blev han godkänd i Hannoveraner Verband.

Tack för info, det är så bra att det är andra som har bättre koll än man själv, kanske kommer jag också dit en dag:laugh:D hoppas jag iaf:bump:

Står de där på plats? Jag ska till Sprehe i början av mars, jag får nog gå runt ett extra varv och se om jag ser dem i sådana fall.
Undrar hur mycket Hickstead kommer att kosta, han kostade 5500 USD per dos fryst nu i vinter i USA...
Ja, skulle nu inte mitt sto ta sig där med den utvalde så kanske de kan ta fel rör;) Det har ju faktiskt hänt...

Nu har hingstarna uppdaterats på den tyska delen av Sprehes hemsida.

Hickstead kostar 1250 euro per dos och Arko III 1000 euro per dos, båda finns enbart på fryst.

Coup de Coeur hittar jag inte där, däremot en son till honom, Cöster f.-06 som har Grannus som morfar.

Nu har hingstarna uppdaterats på den tyska delen av Sprehes hemsida.

Hickstead kostar 1250 euro per dos och Arko III 1000 euro per dos, båda finns enbart på fryst.

Coup de Coeur hittar jag inte där, däremot en son till honom, Cöster f.-06 som har Grannus som morfar.

Coupe de Coeur finns med på deras sida, men man får titta på den sida där de hingstar presenteras som bara finns på fryst.
http://www.gestuet-sprehe.com/cms/front_content.php?idcat=120
Alla 3 visades på deras hingsvisning.

"Stars im Hengstlot sind drei im Springsport weltbekannte Vererber. Ob nun der zweifache Deutsche Meister Coupe de Coeur, der mittlerweile unter den Fittichen des viermaligen Olympiasiegers Ludger Beerbaum steht, Olympiasieger Hickstead, der unter Eric Lamaze die Goldmedaille in Hongkong gewann oder Arko III, der unter Nick Skelton im Sport für Furore sorgte – dieses Trio wird über das Gestüt exklusiv für die deutschen Züchter vermarktet"

Jaha, konstigt att han inte stod med i listan över "våra hingstar" som de andra två stjärnhingstarna gör, de finns också bara på fryst.
Jag ska i alla fall försöka hitta alla tre därnere och se hur de ser ut i verkligheten;)

Pris vid förfrågan som det står på Coupe de Coeur låter dyrt...

Undrar faktiskt om Arko är så bra som avelshingst.Har sett en helsyster och den var inte alls kul.Och bara det faktum att han har Beach Boy som morfar gör ju att man borde tänka två gånger.Vet faktiskt inte hur länge han använts i avel men det går inte att hitta några bra avkommor på tävlingsbanan iaf.

Jaha, det var ju inte en svindlande summa, konstigt att de inte skriver ut den, när de gör det med andra i samma prisklass.

Hickstead hade inte varit fel, tycker han är urläcker:d men jag är för feg för att byta bort färskt mot fryst och riskera att man får använda många doser, det kan bli väldigt dyrt.

Fick Sprehes katalog igår och det är ett STORT gäng hingstar de har, och många med väldigt lika stammar. Alla priser stod utsatta om jag inte minns helt fel...

Undrar faktiskt om Arko är så bra som avelshingst.Har sett en helsyster och den var inte alls kul.Och bara det faktum att han har Beach Boy som morfar gör ju att man borde tänka två gånger.Vet faktiskt inte hur länge han använts i avel men det går inte att hitta några bra avkommor på tävlingsbanan iaf.

JAg skulle också vara tveksam med tanke på hans temprament.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka