Åringen suttar på mitt sto!!!!

tinafinis

Trådstartare
Idag såg jag ett mycket lustigt beteende (????)
Min ettåring stod och suttade på mitt andra stos ljuver!!!
Hon har varken föl eller mjölk, bara lite klar vätska sedan hon kastade 1:a mars.
Är detta ett normalt beteende.

Stoet lät henne snällt göra det.
Ettåringen skilldes från sin mamma i november eller nåt.

Sv: Åringen suttar på mitt sto!!!!

Tämligen normalt om det är enstaka ggr skulle jag vilja säga, men uppfödarna, som har mycket mer erfarenhet kan nog ge bättre svar.

Men haft tre åringar totalt, och samtliga har vid något enstaka tillfälle (som mest två ggr) snuttat på annan häst, i alla fall utom ett har det varit vid hopsläpp med ny, äldre häst som det kommit.

om ja stod o kliade stoet så kom den lille farandes o skulle sutta. sedan höll hon på så en stund när dom gått en bit o stoet stannade.
rätt gulligt igentligen.

Nu har stoet fått lite ont på ena spenen.... Men då säger hon väl ifrån till den andr amed får ja hoppas.
Ska vi slå vad om att hon får ljuverinflamation nu oxå................................

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 318
Senast: Masse
·
Avel Undrar lite vad ni som varit med ett tag säger om beteendet från ett av våra ston... Förra året fick hon sitt första föl. Med det var...
Svar
11
· Visningar
2 381
Senast: Ramona
·
Avel Jag sitter här och funderar och behöver bollplank! Förra året fick mitt sto ett sto föl på dygn 332, allt enligt skolboken - att stoet...
2
Svar
22
· Visningar
3 083
Senast: QuickStar
·
Avel Vi har ett sto som inte kommer i brunst och jag vill höra om ni som är lite erfarna har några teorier och kanske tips utöver vad som...
2
Svar
29
· Visningar
7 125
Senast: andover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka