Z

Zilver

Nu är jag reält förbannad
1106.gif
BBbad.gif
boese_3.gif

Jag har skrivit här tidigare om min lilla kisse
00000316kelly.gif
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=916611 hon är nu äntligen på bättringsvägen även om det går med myrsteg två framåt och ett tillbaka och det troligen kommer att ta tid innan hon är helt frisk.

Det har dock kostat mig alla mina sparpengar och lite till hittills vilket jag tycker det är värt men den allmänna reaktionen är att jag inte är klok då jag jag kan ju få hur många nya kattungar som helst gratis.

Varför kan inte folk se värdet i en katt även om den inte har stamtavla och bara kostade några tior i inköp och varför måste dom älta det varenda gång jag träffar dom:mad:

Här är några bilder på min lilla vingliga älskling
Bild11.jpg

Bild18.jpg

Bild16.jpg

Sv: Arg!!!

En del (alldeles för många) har svårt för att förstå att man kan känna för en katt.

Jag känner igen reaktionerna. Man får försöka låta dumma kommentarer rinna av.

Vissa människor har helt enkelt inte fattat att när man skaffar sig djur så har man ett ansvar också.
Suck!

Vi brukar säga att vår katt är den dyraste i samhället. Hon blev påkörd av en bil och kom upp i max i förs. summan (30.000) innan hon blev bra i benet.
Man kan ju inte avliva sin katt bara för att det finns andra katter.

All heder till dig för det du gör för din kisse.
Som djursjukvårdare ser jag MÅNGA kattägare som gör det motsatta för att de inte ens behagat försäkra sin katt.
Ta inte åt dig av dumma kommentarer utan var glad att du tar ditt ansvar och att din älskade kisse kommer att bli bra och kunna leva ett värdigt liv.

förstår precis hur du menade, jag tog min katt till vet. har tagit många andra tills vet då andra bara säger, skjut katten och skaffa en ny :mad::mad:

Vilken sötnos! :love:

Det som gör mig arg är att dessa människor inte bara har en dålig djursyn utan är enormt respektlösa och saknar all förmåga att sätta sig in i andras känslor.
Trots att jag t.ex. kan tycka att råttor är ganska "trista" och "äckliga" djur" så skulle jag aldrig i hela mitt liv komma på tanke att ifrågasätta en person som lägger mycket pengar på att vårda sin råtta hos veterinären.
Vem tror man att man är om man har rätt att komma och råda andra vad de ska lägga pengarna på och vad de ska känna? :mad:

Min lilla kisse är också på väg att bli dyrast på orten har visserligen försäkrat henne men hon blev sjuk innom en månad så jag får inget från försäkringsbolaget.

Det kusliga är att nästan alla av dom som envisas med att älta det hela är djurägare och jag vet att inte alla har försäkrat djuren undrar vad som händer när deras djur är sjuka.

Blev ännu ilsknare i går kväll när jag var i stallet och råkade höra några prata utan att dom sett mig, jag gillar inte att bli kallad dum och fånig bakom ryggen.

Borde kanske konfronterat dem men jag är nog lite för feg när det gäller sånt.

Känner igen det där. Då det visade sig att en av våra kattungar (hittekatter) nästan är blind så var den allmänna reaktionen att vi skulle avliva henne. Ingen sa det rakt ut, men var inte så svårt att förstå. T.o.m. veterinären vi var hos hade den åsikten. "Är det nåt att hålla på med..?" liksom. Bara för att något inte är felfritt är det väl inte värdelöst...

Det spelar väl ingen roll om du lägger ut dina pengar på en bonnkatt eller en raskatt. Det viktiga är att du inte låter "behandling till varje pris" gå ut över djurskyddet.
PL

Känner igen det där. Då det visade sig att en av våra kattungar (hittekatter) nästan är blind så var den allmänna reaktionen att vi skulle avliva henne.

Om kattungen kunde få ett drägligt liv så kan man behålla den, annars bör man avliva. Jag är ganska säker på att de flesta människor skulle säga samma sak om det var en hundvalp som gällde- just ur djusskydds synpunkten.
Som PL sa, inte behandling till varje pris utan man ska ta i beaktande om rehabiliteringen blir svår, hur livet för katten efter behandlingen kommer att bli etc.
Avlivning kan vara ett sätt att visa sitt djur kärlek också..

Liknande trådar

Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 597
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama