Arg!!! Vad är det för fel på folk? Oseriösa köpare.

TinyWiny

Trådstartare
Alla kattungarna var tingade och skulle hämtas idag.
Två av de nya ägarna har hört av sig i god tid för att bestämma tid, men den tredje hörde inte av sig.
Började ringa till henne igår förmiddag och till slut var det någon som svarade, personen som skulle ha kattungen stod i duschen så jag bad att hon skulle ringa upp vilket hon inte gjorde.
Har ringt hela dagen idag utan resultat, nu ringde jag igen med skyddat nummer och visst svarar hon, hon menar då att hon har fått problem och inte kan ta katten.
Varför ringer man inte och säger det då?

Herregud vad jag är sur just nu:mad: Så många som ville ha kattunge när jag hade annonsen ute, så många som jag fick tacka nej till som verkligen lät seriösa och som blev ledsna att alla var tingade:(

Det är inte just det att hon inte kunde ta katten, det kan hända saker det förstår jag ju, men varför ringer man inte och berättar det?
Varför svarar man inte i telefon?

Bläh behövde bara spy ur mej lite, nu ska jag gå och gosa med lilltjejen, hon är ju lite ensam nu när hon blev själv.

Sv: Arg!!! Vad är det för fel på folk? Oseriösa köpare.

Avskyr sådana där fega kräk till människor. :mad: Den sorten som tror att dem kan kunna komma undan allt som heter eget ansvar genom att gå under jord och är för fega för att erkänna sina misstag. Stötte på en sådan människa när jag letade medryttarhäst för ett tag sedan, man blir så trött!
Hoppas du hittar en seriös köpare till kisse, var glad att det ändå visade sig vilken sorts person hon var redan nu.

Ja jag är glad att hon inte tog hem katten och kom på det efter ett tag och att katten hade farit illa:(.

Det märkliga är att de pratade om att bygga rastgård och lät så seriösa när de var här:confused: och att jag för någon dag sedan helt plötsligt kände att de inte skulle hämta henne:confused: märkliga människor finns det.

Hon sa att hennes hund inte kunde låta bli katten utan bara jagade den, så kanske att hon hämtade en annan kattunge tidigare och att hon nu insett att det inte fungerade. Jag är ju glad att hon inte hämtade den här först, vår är ju van vid hundar och hade ju inte sprungit undan utan fram till och velat gosa istället så det kunde ju slutat med katastrof:crazy: Hennes "fosterpappa" är ju en hund och har ju stått för "päls kontakten" och allt vad det innebär av trygghet när man inte har sin mamma som man som människa inte kan ge. (Det är ju "vildkattens" ungar som vi hittade övergivna när de var ca tre veckor.)

Men jag fattar inte varför hon inte ringde? Vad tror hon skulle hända? Att jag skulle skälla ut henne? Tvinga henne att hämta katten? Mina djur är mer värda än att jag skulle skicka iväg dem för att bli av med dem och det borde hon förstått så noga som jag förhörde dem när de var här. Jag fattar inte heller hur hon tänkte om hon inte hörde av sig, hoppades hon att jag skulle strunta i det?

Äh jag fattar verkligen inte.

Nä, man blir bara så paff, man förstår inte. Borde dem inte fatta att man uppskattar ärlighet framför att dem istället bara försvinner? Vissa människor här i världen kan man aldrig lära sig att förstå, kanske tur det ...

Bara att lära sej. Folk är inte kloka. Ta ingen kattunge som tingad om du inte fått handpenning på den. Är det kattungar som redan är leveransklara så veterinärbesiktiga inte utan handpenning som köparen naturligtvis missar om de inte köper kattungen. Visst är det något fel o den ej går igenom så återbetalar man naturligtvis handpenningen.

Man lär av sina egna misstag eller lyssnar/lär av andras

Bara att lära sej. Folk är inte kloka. Ta ingen kattunge som tingad om du inte fått handpenning på den. Är det kattungar som redan är leveransklara så veterinärbesiktiga inte utan handpenning som köparen naturligtvis missar om de inte köper kattungen. Visst är det något fel o den ej går igenom så återbetalar man naturligtvis handpenningen.

Man lär av sina egna misstag eller lyssnar/lär av andras

Kattungen var tingad med handpenning, med nästan halva priset, dvs betydligt mer än de normala 10%.
Jag är nu mest glad att hon inte hämtade kattungen utan att säga något om sina hund problem, bara tanken på hur kattungen hade reagerat vid möte av ny hund. Hon hade ju gjort som hon gör här hemma, dvs sprungit rakt fram för gos och bus och vem vet hur det hade slutat:crazy: Hon gör nämligen likadant när andra hundar hälsar på, en stor rottweiler skrämmer inte den här damen.
Kattungen är faktiskt fortfarande kvar här hemma, hon är en sådan speciell liten katt att jag har svårt för att skiljas från henne:o Hon tror nog att hon är en blandning mellan hund och katt, förstår inte alls när någon av de andra katterna fräser åt henne utan bara tittar på dem:D puttar på dem med nosen för att få igång lek precis som hunden gör och viftar på svansen när något är riktigt bra, så hon har nog missuppfattat det här med att hon är katt:D

Liknande trådar

Katthälsa Hej Min kära katt som just fyllt 11 började uppvisa tecken på att ha ont för en månad sedan. Hon har varit som en kattunge hela livet...
2
Svar
32
· Visningar
5 394
Senast: kratbran
·
Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 155
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 619
A
Katthälsa Jag har idag varit med om en minst sagt obehaglig upplevelse. Detta är helt sinnessjukt, och en otroligt lång historia. Vet inte var jag...
Svar
17
· Visningar
3 369
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama