Salsahej

Trådstartare
hej! Om man blir placerad på tävling (hopp eller dressyr) och ska rida ärevarv, hur går de till..? Lite pinsamt om man skulle göra fel menar jag. Hur många varv? Höger eller vänster? Ska man göra en hälsning först? Berätta gärna om båda grenarna! :)

hej! Om man blir placerad på tävling (hopp eller dressyr) och ska rida ärevarv, hur går de till..? Lite pinsamt om man skulle göra fel menar jag. Hur många varv? Höger eller vänster? Ska man göra en hälsning först? Berätta gärna om båda grenarna! :)

Skriver för hoppning för det är det jag har koll på :) Hälsning brukar vinnaren göra så hänger det andra på, 2 varv för vinnaren övriga 1 varv! Höger varv är det som gäller men tror inte du behöver vara orolig om du skulle göra fel. Kommer du placerad följer du bara den som vinner, om du vunnit så följer dem andra dig förhoppningsvis ;)

Haha jag gick och vann en dressyrtävling i söndags, och jag hade ingen aning om hur det skulle gå till och kände mig rätt dum när det var dags :o Domaren förklarade då att efter hon bett om ärevarv ska vinnaren säga hälsning och sen rida ut i höger varv :laugh:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: Redfox
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: Lady_S
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 132
Senast: Anna-Bella
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
872
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama