Salsahej

Trådstartare
hej! Om man blir placerad på tävling (hopp eller dressyr) och ska rida ärevarv, hur går de till..? Lite pinsamt om man skulle göra fel menar jag. Hur många varv? Höger eller vänster? Ska man göra en hälsning först? Berätta gärna om båda grenarna! :)

hej! Om man blir placerad på tävling (hopp eller dressyr) och ska rida ärevarv, hur går de till..? Lite pinsamt om man skulle göra fel menar jag. Hur många varv? Höger eller vänster? Ska man göra en hälsning först? Berätta gärna om båda grenarna! :)

Skriver för hoppning för det är det jag har koll på :) Hälsning brukar vinnaren göra så hänger det andra på, 2 varv för vinnaren övriga 1 varv! Höger varv är det som gäller men tror inte du behöver vara orolig om du skulle göra fel. Kommer du placerad följer du bara den som vinner, om du vunnit så följer dem andra dig förhoppningsvis ;)

Haha jag gick och vann en dressyrtävling i söndags, och jag hade ingen aning om hur det skulle gå till och kände mig rätt dum när det var dags :o Domaren förklarade då att efter hon bett om ärevarv ska vinnaren säga hälsning och sen rida ut i höger varv :laugh:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Hej allihop! Enligt blodprov så har min 14 åriga katt höga njurvärde, Kreatinin 264 (60-160 ref).. samt Urea 18 (5-12 ref). Han äter och...
Svar
13
· Visningar
485
Senast: Liten
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
620
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
418
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Retrievertråden
  • Senast tagna bilden XVI