Pansexuell och bisexuell verkar vara samma sak så lite märkligt att det ska behövas flera ord för samma grej.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pansexuell och bisexuell verkar vara samma sak så lite märkligt att det ska behövas flera ord för samma grej.
Inte riktigt sammaLite kort så är bisexuell att vara intresserad av både män och kvinnor. Pansexuell är att vara intresserad av alla oavsett könstillhörighet.
Så på sätt och vis är pansexuell en "bredare" bisexualitet, typ.
Jag viste väl att någon skulle korrekta migDet är inte samma grej!![]()
Jag viste väl att någon skulle korrekta migförstår att det inte är samma nu men om man säger bi är mer att vara intresserad av en man och kvinna medans pan är lite allt möjligt som är en människa.
Jag vet.Ordet på "v" som inte bör nämnas kommer inte härifrån utan det helt galna "Familjeliv"![]()
I språkforskning används ordet domäner för att beskriva att man kan ha ett starkare språk i vissa fält/områden. Ett exempel är att många invandrande barn kan ha sitt modersmål som stark domän när det gäller ord som står för känslor och hemmaliv men ett annat språk, målspråket, när det gäller skolspråket.TonåringarJag håller på att gå upp i atomer ibland här hemma när ungarna drar igång, men kommentaren efter julavslutningen på skolan var: "Det var så cringe, lärarna dabbade, fattar de inte att det är helt ute? "
Mina egna barn har dock lärt sig att använda svenska när de pratar med mig...
Men det är lite skrämmande att de nästan har ett större ordförråd på engelska än på svenska, dottern väljer hellre att läsa böcker på engelskan än svenska för att de känns enklare.Så jag skulle säga att svenskundervisningen behöver utökas i skolan och det rejält! (inte alls partisk som blivande svensklärare.
)
Möjligen kommer "korrekta" med som verb i nästa års nyordslista, men hittills har det inte gjort detJag viste väl att någon skulle korrekta migförstår att det inte är samma nu men om man säger bi är mer att vara intresserad av en man och kvinna medans pan är lite allt möjligt som är en människa.
Det gäller att vara först på bollenMöjligen kommer "korrekta" med som verb i nästa års nyordslista, men hittills har det inte gjort det![]()
Det gäller att vara först på bollen![]()
Jag gillar gropisar bättreEtt dygn senare trillar poletten ned.
I min generation är groupie något helt annat än vad som avses här...
:0o
Låter som en Ove.Jag gillar gropisar bättre
(Gropie = äldre man, ofta i keps, som tittar ner i en grop)
Gå förbi valfri grop i tätbebyggt område och de finns därLåter som en Ove.![]()