Årets nya A-hingstar

Sv: Årets nya A-hingstar

Någon som har några åsikter?

Jag blev gladast över Szkopul, Saigon och Hip Hop!
De andra har jag inte hunnit se så mycket efter.

Jag saknar Lambourghini.

Just Saigon är den som jag sett allra flerst avkommor efter, inte en enda har avrit dåligt, så jag tycker att han är värd A-lappen.

Kul med Tornesch kände jag spontant.Har sett mycket trevligt efter honom.Både kapacitet och trevligt temperament.

Jag hade tänkt lägga honom på ett av mina ston förra året,men eftersom det är så trögt att sälja häst och vi i princip har fullt i stallet så hoppade vi över betäckning förra året.

Funderar fortafarande på hur jag ska göra i år.....det verkar inte ha lossnat än.Betäcka eller inte,det är frågan.Jag åker nog till Herning och får lite hästfest,semester,inspiration och sug....

Just Saigon är den som jag sett allra flerst avkommor efter, inte en enda har avrit dåligt, så jag tycker att han är värd A-lappen.

Va kul! Jag betvivlar verkligen inte att han skulle vara värd sitt A. mest impad att han fått det på färre (?) antal avkommor.
Hoppas han kommer tillbaka till aveln nu då!

Känns kul och rätt, Hip Hop har jag ju använt ett par gånger och i morse sa jag till sambon att vi lägger Tornesch på treåringen nästa år ;).

Inga nya Elit-hingstar, eller presenteras de längre fram?

Enligt länken jag la in ligger 132 bedömda avkommor som grund, mest av alla nyingar. Jag hoppas verkligen att han kommer tillbaka till aveln nu!

Verkar inte som att det blev några nya elit i år, dokumentets rubrik var "Hingstar med höjd avelsvärdebokstav".

Det är väl inte direkt någon hingst som skulle göra skäl för elit som inte redan har det ännu heller. Så det är ju inte så konstigt om det inte blir någon i år som får det.
Tycker inte det är så konstigt att Saigon har fått höjt heller, inte ens om man jämför med Lambo ;)
Han har ju fler visade avkommor och även några som tävlat än vad Lambo har. Så det är säker där skon klämmer i det fallet. :angel:

Håller med dig, tycker inte heller att det finns någon som borde få elit.

Får väl behärska mig med Lambo, men han är i alla fall på rätt väg;)

De har varit ädla, högställda och moderna i typen, oavsett möderne.

Vad kul med Szkopul!
Han är ju en underskattad hingst som i år kommer att stå på semin :-)

Lite konstigt att ASVH delar ut värdebokstav till tex Indoctro och Quidam,dom har ju aldrig varit i Sverige och är ju premierade i sina egna stamböcker:confused: Dessutom finns det inte speciellt många avkommor som är födda i Sverige ffa e Indoctro och det kan väl inte vara meningen att Asvh ska bedömma importer.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Ett gäng hingstar har belönats med höjd avelsvärdebokstav av Avelsvärderingsnämnden inför årets säsong. Heartbeat 1334 föräras Elit och...
Svar
0
· Visningar
364
Senast: Gunnar
·
Avel Elit till Hip Hop och Emmerton! A till bl a Bravour...
Svar
10
· Visningar
1 236
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel http://www.asvh.se/avel/siffror-och-statistik Jag lyckas inte länka till själva Exceldokumentet. Common Sense, Luxus, Hip Hop och...
2
Svar
39
· Visningar
3 923
Senast: Angel
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SWB har släppt listan på årets hingstar med höjd avelsvärdebokstav. Inga nya Elit-tecken delas ut på årets bruksprov men mängder med A...
Svar
0
· Visningar
577
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka