Årets höskörd?

A

Ankiesen

Hur har ni det med hö i år? Här i Uppland har de flestas vallar regnat bort så de inte kunnat ta det förrän allt har blommat ut så det bara blir volym och ingen bra näring i det. Åkte genom södra sverige å såg inget som verkade ngt bra i början av juli heller... Hur har ni det på höfronten helt enkelt? Vad ska ni göra om ni inte får ngt bra hö? Har funderingar över vad sveriges mer än 200 000 hästarr ska äta i år... Ensilage så det räcker åt alla? Jag är helt less på detta regnande!
 
bonden där vi står lyckades få in sitt hö i tid så logen är full av hö nu :). Dock ska det bli interssant att se värden på detta sen eftersom vi fått en minst sagt regning sommar.
 
Jag börjar misströsta nu... Hälften av mitt hö har ruttnat bort. Resten står på rot fortfarande. Jag kommer att få köpa hö i år.... frågan är bara VAR??? (Och till vilket pris)..
 
Bonden vi köper av har denna veckan fått in en del, och huggit en del som nu ligger och regnar bort... I början oroade jag mig för näringsinnehållet, nu har jag gett upp det totalt och håller tummarna för att det blir tillräckligt med hö överhuvudtaget. :(
Bor i skåne, det verkar vara lika illa i hela landet.
 
"Min" upplandsbonde slog tidigt och jag tror att vi får kanonfint hö och ensilage. Tur var väl det, eftersom han sålde resterna av fjorårsskörden i maj...
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 899
Senast: sthu
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 826
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 045
Senast: sorbifolia
·
Foder & Strö Hej bukefalister. Nu har vi kört in årets höskörd och då vi inte kommer behöva allt hö, så ska det säljas. Men här kommer min fråga...
2
Svar
33
· Visningar
5 027
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ge delar från tupp till katt?
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Lösa benbitar
  • Ramla av varje uteritt?!
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp