Årets havre

E

ettas

Har ej lyckats få tag i fjolårshavre, och vill ej börja att fodra med årets havre ännu, då man ju alltid fått lära sig att det inte är bra för hästar att äta färsk havre.
Så jag får glatt åka till butiken och köpa svindyr havre istället tills man kan börja ge årets havre.
Nu fick jag höra att havren som man köper på tex granngården (och andra butiker som saluför foder) är utav årets skörd det också!! Är det någon som vet om det stämmer? Läser man på säcken står det att den är packad i aug -07, men inte när den är skördad.Då kan man ju lika gärna köpa av bonden som jag brukar och betala 1/3 av priset.....
När tycker ni att man kan börja fodra med årets havre?

Sv: Årets havre

Men frågan är med den havren som man köper i butik. Det vore ju bra att vete om det är årets eller fjolårets?

Sv: Årets havre

Jag har inget svar på din fråga men har du provat att ringa till butiken och fråga? Eller kolla om det står något på säcken om vart den är packeterad så kanske det går att ringa dit.

Lycka till!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 093
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 369
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Jag äger en dräktig sak som matvägrar i tid och otid. Hon går in i högdräktighet i slutet på januari/början på februari. När hon inte...
Svar
2
· Visningar
1 125
Senast: elle12
·
Foder & Strö För bensin finns det ju ett par olika sajter där de som tankar själva kan rapportera in priset per liter, datumet de tankade samt...
Svar
3
· Visningar
1 150
Senast: KungTulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka