Årets Häst-gala!

Sv: Årets Häst-gala!

Ok, inte djurplågeri utan brott mot djurskyddslagen. Frågan kvarstår: Tycker ni inte att det skitar ner sporten att en man som använt sådana metoder i sitt jobb som tränare blir utsedd till årets tränare? Är det inte att säga att elfösare är bra och djurskyddslagen är trams? Eller? Ska en man som just dömts för något sådant hyllas som bäst i landet?

Det finns massor av duktiga tränare som inte håller på med sådant här, är det inte lite hånfullt mot dem som spelar enligt reglerna att ge priset till en som inte gör det?

Jo .................

Ok, inte djurplågeri utan brott mot djurskyddslagen. Frågan kvarstår: Tycker ni inte att det skitar ner sporten att en man som använt sådana metoder i sitt jobb som tränare blir utsedd till årets tränare? Är det inte att säga att elfösare är bra och djurskyddslagen är trams? Eller? Ska en man som just dömts för något sådant hyllas som bäst i landet?

Det finns massor av duktiga tränare som inte håller på med sådant här, är det inte lite hånfullt mot dem som spelar enligt reglerna att ge priset till en som inte gör det?

Jo. Det känns fel.

Samtidigt ligger ju de brott ÅS är dömd för (domen överklagas dessutom så någon lagakraftvunnen dom finns ju inte än) ett par år tillbaks i tiden. Och priset lämnades för bedrifterna under förra året. Och ingen kan ju påstå annat än att ÅS har intagit en särställning under 2009.

Men det känns ändå fel.

Läste att hästarna skötare inte var inbjudna till galan :mad:.STC förklaríng duger ju inte "att lokalen inte räcker till". Dom kan ju lika gärna säga att " dom är inte värda det". Fy fan säger jag bara :mad:.

Läste att hästarna skötare inte var inbjudna till galan :mad:.STC förklaríng duger ju inte "att lokalen inte räcker till". Dom kan ju lika gärna säga att " dom är inte värda det". Fy fan säger jag bara :mad:.

Varje nominerad häst får fyra biljetter. Tränare, skötare, ägare och uppfödare. Om inte skötaren är "bjuden" beror det helt sonika på att tränaren och/eller ägaren gett biljetten till någon annan. Biljetter till respektive kan köpas till om så önskas.

Ja det låter rimligare - så är det ju på de lokala galorna också. Vi fick inte hästen nominerad men i vårt stall är det minsann bara de inofficiella hästskötarna (dvs jag och en tjej till) som ska gå. Hästens ägare köpte nämligen travgalabiljetter åt oss i julklapp som ett litet tack för allt oavlönat slit vi lagt ned :love:

Men klart hästskötarna ska ha en officiell inbjudan från STC och inte bjudas in med armbågen!

Liknande trådar

Trav I och med att 'Folkets Häst' – Night Brodde – blivit sista hästen in i det sexton hästar stora fältet och spåren är lottade så känner...
Svar
17
· Visningar
2 267
Senast: _Taggis_
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Travronden) Maharajah, Red Hot Dynamite, Torvald...
Svar
0
· Visningar
562
Senast: Gunnar
·
Trav dom nominerade är: Årets Häst Commander Crowe (Petri Puro) Maharajah (Stefan Hultman) Opal Viking (Nils Enqvist) Sahara...
Svar
4
· Visningar
1 389
Senast: _Runaway_
·
M
Trav jag har 3 frågor om fyraåringarnas första stora drabbning för året :D vilka är de som ska dit? jag ska.. har nämligen starthäst :D...
Svar
15
· Visningar
1 299
Senast: Netted
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18