Årets Häst-gala!

enjoyable

Trådstartare
Resultatet i årets häst-galan! :bump:

Årets häst: Torvald Palema
Årets äldre: Torvald Palema
Årets fyraåring: Maharaja
Årets treåring: Red Hot Dynamite
Årets sto: Viola Silas
Årets kallblod: Järvsöfaks
Årets kusk: Örjan Kihlström
Årets tränare: Åke Svanstedt
Årets komet: Jennifer Tillman

Tycker ni att de var värdiga vinnare?

Sv: Årets Häst-gala!

Mycket värdiga och mycket väntade vinnare. Sällan har valen varit så självklara som denna gång? Två reflektioner: Jennifer Tillman fick 52 procent av rösterna som 'Årets komet'. Det betyder att 48 procent hittade mer värdiga vinnare av detta pris. Hur tänker man då? Släktingar?

En 15-åring tar hem priset som 'Årets Kallblod'. Jag antar att det räcker med att konstatera detta?

Hmm, jag förstår inte riktigt. Vill du förklara?

Jag anser en grej bara. Jag tycker att Viola Silas har varit snäppet bättre än Red Hot Dynamite och hon borde ha blivit årets treåring.

Ja det tycker jag . Hästarna,kuskarna,tränarna har gjort stora framgångar. Bara det att järvsöfaks fick komma in tkr jag visar hur stor han är för travsporten :)

Måste säga att de var inte alltför oväntade pristagare. Säger som tidigare talare att Viola Silas var väl lite vassare :)

Hur kan Viola Silas vara bättre än R H D? Han tjänade ganska exakt dubbelt så mycket, gjorde 14 starter med resultatet 12-2-0.....
Båda är fantastiska men självklart är R H D den överlägset bästa!

Stort grattis till alla vinnare men även till alla nominerade, vilket jobb som ligger bakom vet vi alla som sliter med våra hästar! Men drömmen kan bli sann och vi kan alla få fram en stjärna, med tur och någons (däruppes) försyn!

Håller helt med dig.
Man får även se till motståndet, Viola har ju nästan bara tävlat mot ston.
RHD var självklart den värdiga vinnaren!

kl

Någon som vet varför inte Spring Erom blev nominerad till årets fyraåring?

Jo, iofs. Men Viola Silas är fortfarande obesegrad. De anser jag är en större bedrift. Men det ska bli intressant när dom kliver ut mot varandra!

kl

Någon som vet varför inte Spring Erom blev nominerad till årets fyraåring?

Jag tyckr han varit i skymundan för sina prestationer hela året...kollade och han har gjort 18 starter men han har iallafall för mig varit ganska osynlig, sen har han ju inte gjort några märkvärdiga tiden fast att han varit grymt bra en del starter...

Resultatet i årets häst-galan! :bump:

Årets häst: Torvald Palema
Årets äldre: Torvald Palema
Årets fyraåring: Maharaja
Årets treåring: Red Hot Dynamite
Årets sto: Viola Silas
Årets kallblod: Järvsöfaks
Årets kusk: Örjan Kihlström
Årets tränare: Åke Svanstedt
Årets komet: Jennifer Tillman

Tycker ni att de var värdiga vinnare?

Ja det tycker jag!

Kan någon travmänniska förklara för mig hur en tränare som just blivit dömd för djurplågeri pga sina träningsmetoder bli vald till årets tränare? Tycker ni inte att det skitar ner travsporten att ge honom ett sådant pris?

Kan någon travmänniska förklara för mig hur en tränare som just blivit dömd för djurplågeri pga sina träningsmetoder bli vald till årets tränare? Tycker ni inte att det skitar ner travsporten att ge honom ett sådant pris?

Ditt påstående är inte korrekt.

Hmm, jag förstår inte riktigt. Vill du förklara?

Jag anser en grej bara. Jag tycker att Viola Silas har varit snäppet bättre än Red Hot Dynamite och hon borde ha blivit årets treåring.

Jo, ta tex Maharajah. Han fick ju 99.4 procent av rösterna i sin kategori, årets fyraåring. Men därtill var han säkert hjälpt av Travkompaniets medlemmar. Jennifer Tillman borde har varit ungefär lika överlägsen som Årets Komet.

Fråga till den som vet:
Kan allmänheten köpa biljetter till denna gala på Rondo? Eller krävs det inbjudan?

Tycker absolut inte att Jennifer är en självkar årets komet. Kenneth Haugstad har gjort en minst lika stor komet karriär. (Därmed inte sagt att jag missunar Jennifer priset.)

Ditt påstående är inte korrekt.

Ok, inte djurplågeri utan brott mot djurskyddslagen. Frågan kvarstår: Tycker ni inte att det skitar ner sporten att en man som använt sådana metoder i sitt jobb som tränare blir utsedd till årets tränare? Är det inte att säga att elfösare är bra och djurskyddslagen är trams? Eller? Ska en man som just dömts för något sådant hyllas som bäst i landet?

Det finns massor av duktiga tränare som inte håller på med sådant här, är det inte lite hånfullt mot dem som spelar enligt reglerna att ge priset till en som inte gör det?

Ok, inte djurplågeri utan brott mot djurskyddslagen. Frågan kvarstår: Tycker ni inte att det skitar ner sporten att en man som använt sådana metoder i sitt jobb som tränare blir utsedd till årets tränare? Är det inte att säga att elfösare är bra och djurskyddslagen är trams? Eller? Ska en man som just dömts för något sådant hyllas som bäst i landet?

Det finns massor av duktiga tränare som inte håller på med sådant här, är det inte lite hånfullt mot dem som spelar enligt reglerna att ge priset till en som inte gör det?

Jo, det tycker jag.

Liknande trådar

Trav I och med att 'Folkets Häst' – Night Brodde – blivit sista hästen in i det sexton hästar stora fältet och spåren är lottade så känner...
Svar
17
· Visningar
2 267
Senast: _Taggis_
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Travronden) Maharajah, Red Hot Dynamite, Torvald...
Svar
0
· Visningar
562
Senast: Gunnar
·
Trav dom nominerade är: Årets Häst Commander Crowe (Petri Puro) Maharajah (Stefan Hultman) Opal Viking (Nils Enqvist) Sahara...
Svar
4
· Visningar
1 389
Senast: _Runaway_
·
M
Trav jag har 3 frågor om fyraåringarnas första stora drabbning för året :D vilka är de som ska dit? jag ska.. har nämligen starthäst :D...
Svar
15
· Visningar
1 299
Senast: Netted
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst