Årets föl

via

Trådstartare
Då var det dags för årets fölpresentationstråd. Moderator kanske kan nåla?

Sv: Årets föl

I morse föddes årets första föl här hos oss.
Det var Livi Champagne som fick ett stoföl e: Cantab Hall.

DSC_3768_zps42809de3.jpg

Sådärja.
Nu har vi fått årets andra föl.
Den här gången blev det en lillebror till Livi Champagne ovan.
Det är alltså Hillary Clinton som har fölat. Det blev en hingst och han är efter The Best Madrik.
Bild kommer sedan.

Sådärja.
Nu har vi fått årets andra föl.
Den här gången blev det en lillebror till Livi Champagne ovan.
Det är alltså Hillary Clinton som har fölat. Det blev en hingst och han är efter The Best Madrik.
Bild kommer sedan.

Årets tredje och sista föl kom för ett par timmar sedan. Det var Kewpie som fick ett hingstföl e: The Best Madrik.

kl. Vi fick ett föl efter Intoxicated imorse. Stallägaren trodde det var ett sto vid första anblick, ikväll ringde min kompis och frågade om jag var säker på att det var ett sto - den kissar uderifrån? Stallägaren måste varit mycket stressad imorse och jag har bara förutsatt att det var ett sto, vi har inte heller fått kommit så nära för stoet och jag har inte varit så stressad över det då hon skött sitt föl utan anmärkning. Imorgon blir det dock en nära koll oavsett vad mamma häst säger. Tills dess är det en HEN. Så här ser HEN ut i alla fall:

305862_10151843416954056_1506340555_n.jpg

164223_10151843416929056_1528622831_n.jpg

20910_10151843417029056_623391836_n.jpg

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Många utav årets föl har nu anlänt och det är kanske dags att sälja. Men hur säljer man enklast ett föl och vad ska man tänka på?
Svar
0
· Visningar
105
Senast: Gunnar
·
Kultur Nu har tre av årets fem Nobelpris delats ut, och överraskande nog är alla pristagare män! Obs ironi. Kvar står de två lite mjukare...
2
Svar
32
· Visningar
1 176
Senast: tara
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Frasse skulle bli hennes pappas häst att rida i skogen – men nu kvalar Minna Dottori honom till Amatörtouren. Det är ingen som märker...
Svar
0
· Visningar
211
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ett säkert vårtecken är när årets första föl i russflocken på Lojsta hed, Gotland, kommer till världen. Den 24 april föddes ett litet...
Svar
0
· Visningar
292
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama