arbetsryttare!!!!

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare pilou
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 134
P

pilou

Någon som arbetar som arbetsryttare? Var uppe på löten vid strömsholm för en månad sen o tittade på arbetsryttarutbildningen, verkade jätte skoj.Har hört at det ska vara ganska lätt att få jobb efter utbildning och att det ska vara hyfsat betalt för att vara ett hästjobb :smirk: Hur ser en typisk arbetsdag ut? nyfiken...

Jag jobbar som "arbetsryttare" på heltid och har så gjort i ca 15 år. Tror inte att det finns en typisk arbetsdag då alla stallar har väldigt olika rutiner. I många stall har du 6-8 passhästar som du ansvarar för att dom mår bra, många av oss som har hållit på ett tag går imellan stallarna och bara rider "turer". Då kan man rida ca 10 hästar på en förmiddag.Är man stallanstäld får man räkna med att börja mellan 5 o 6 på morgonen jobba till 12-13 och sen komma tillbaks o kvällsfodra och ta hand om passhästarna 15-17. Tiderna varierar i olika stallar och man brukar alltid ha någon ledig eftermiddag i veckan.
Om du är intresserad så tycker jag att du ska kontakta någon tränare på banan och fråga om du får komma och prova på, sen tycker jag att du ska fundera på arbetsryttar utbildningen som redan har fått ett gott anseende hos tränarna! Skälet till att jag tycker du ska"praoa" på banan är att det är en väldig skillnad att jobba hos en tränare på landet o en tränare på banan, lite olika världar.....Lycka till och hör gärna av dig om du vill veta mera. Galoppen skriker efter duktigt folk!

Tack för svaret! Ja har funderat på att göra min 2 mån prao på galoppen , går ridsport på gymnasiet allt annat än galopp men det är ju aldrig fel att kunna hoppa å dressyra lite :) får man vara lite fräck å fråga vad du får i lön ? :smirk:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras... 2 3
Svar
47
· Visningar
9 613
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 593
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig... 9 10 11
Svar
207
· Visningar
23 293
Senast: LenaH
·
Hästvård Jag skulle vilja läsa om era upplevelser. Jag tycker det har varit svårt att sätta fingret på vad som inte stämt och jag har haft lätt... 2
Svar
21
· Visningar
2 812
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka