MissFideli
Trådstartare
Jag har fått frågan om jag vill bli arbetsplatsombud där jag jobbar. Är det nått som kan ligga mig i fatet om jag söker nytt jobb?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag blir helt klart fundersam över arbetsmiljön hos er om facklig arbete är en belastning?Är alltid lite orolig när det rör sig om saker som liksom är "på andra sidan" arbetsgivaren. Nu är väl inte arbetsplatsombud det mest "tvärtemot" man kan vara, men ändå.
Jag blir helt klart fundersam över arbetsmiljön hos er om facklig arbete är en belastning?
Vilka yrken är "vilketsomhelst-yrken"? Huruvida det kommer att ligga dig i fatet eller inte beror naturligtvis på hur du utför din uppgift.Det har jag aldrig sagt? Men bussförare är inte ett "vilketsomhelst-yrke" så det skulle inte förvåna mig om det kunde ha en negativ inverkan.
Jag kan förstå hur @MissFideli tänker. Bussförare (och andra inom kollektivtrafiken) i Stockholm har en tuff arbetssituation med en del nedskärningar, byten av arbetsgivare (på samma jobb) p g a nya upphandlingar etc. Det har varit en del "skriverier" om konflikter mellan arbetsgivare och fackombud. Det är ju väldigt svårt att veta om fackombudet "bara" har stått upp för sina kollegor i en svår situation eller om det är en person som misskött sig på något sätt, men uppfattar det som att det beror på det fackliga engagemanget hur arbetsgivaren agerar.Vilka yrken är "vilketsomhelst-yrken"? Huruvida det kommer att ligga dig i fatet eller inte beror naturligtvis på hur du utför din uppgift.
Vilka yrken är "vilketsomhelst-yrken"? Huruvida det kommer att ligga dig i fatet eller inte beror naturligtvis på hur du utför din uppgift.
Så din bransch är unik o alla i andra branscher är imbecilla idioter?Eftersom det inte har med saken att göra, så nöjer jag mig med att säga att bussbranschen är ganska illa åtgången av upphandlingarnas sparande.
Så din bransch är unik o alla i andra branscher är imbecilla idioter?
Vad jag minns var du aktiv i några trådar om Evidensia? Har du jobbat några veckor som ssk på akutpsyk?
Alla yrken har för o nackdelar att dissa andras erfarenheter för att själv framstå som unik är inte produktivt, tvärtom.
Jag tror inte att fackligt engagemang ses negativt, utom möjligen om man är med i SAC.
AMO visar ju främst att man verkligen bryr sig om arbetsplatsen.
Jag förstår inte frågan, tyvärr.Är SAC med rabiata är Kommunal? Vet att dom fiskat efter folk hos oss, men vet inte mer.
Om det skulle ligga dig i fatet, är det en arbetsgivare du skulle vilja jobba hos överhuvudtaget då?
Jag skulle själv inte vilja göra det om jag hade möjlighet att välja.
Jag förstår inte frågan, tyvärr.