arbets-mammakläder.. skojar de?

Lady_Morgaine

Trådstartare
Jag har ju läst en del här om att det kan vara svårt att hitta snygga mammakläder, eller mammakläder man trivs i. Men.. jag var på H&M härom veckan och hittade en massa helt ok kläder som satt jättebra. Hade inga pengar bara :grin: .

Jag är nu i slutet av v 14 och har således ingen jättekula eller så, bara precis så att jag inte får igen arbetsbyxorna... får ha knappen uppknäppt och skärp över på yttersta hålet. Så jag tänkte att jag beställer mammabyxorna så slipper jag gå med byxoena öppna.

Idag hade de kommit och glad i hågen hoppade jag i dem och.. jösses:o... undrar om de någonsin faktiskt testar sina kläder på riktiga människor..?? De flesta som gör mammabyxor tycks göra dem lågskurna och sedan ha en elastisk mudd man kan dra över magen eller ha nedvikt som man önskar... De byxorna kan man praktiskt nog ha från liten mage till stor och säkert efter också. Så tänkte de inte på det här företaget.
De här byxorna går upp till mina tuttar... jag skojjar inte.. det är inte ok att skratta nu....:mad:! ;) Å "magen" är utsydd så nu när jag inte har stor kula så hänger det en gigantisk påse framtill!! Ser ut som att jag tagit på mig för stora byxor bak och fram!!

Tror de på allvar att magen går från 0-max under en natt?? :confused: Å vad ska jag göra nu?? Jag kan ha mina vanliga byxor ett tag till, med uppknäppt knapp osv, men innan jag vuxit i de här mammabyxorna så har jag ju hunnit gå på mammaledighet??
Vad ska jag göra däremellan?? Gå med helt uppknäppta byxor i knävecken??

Sv: arbets-mammakläder.. skojar de?

:rofl::rofl:

Förlåt, men jag kunde inte låta bli att skratta! Du skrev det på ett så roligt sätt :D

Kan du inte skicka tillbaka byxorna och få ett par andra? Det är ju trist att de inte passar menar jag.

:D

Ja.. jag glömde nog att berätta att det var en människa som skulle ha dem.. haha.

Vist kan jag skicka tillbaks dem, men problemet är att det är den modell som finns helt enkellt. Mycket moderna byxor i rätt snitt...:p
Det roliga är ju att enl "klädpolicyn" så ska skjortan vara nedstoppad i byxorna. Å när de nu går upp till tuttarna så blir det ju så fiiint!

Den här vakten kommer inge re-spect!

Jag tror inte det ens finns mammabyxor på mitt jobb, när jag började tog jag en så stor storlek som möjligt men måste redan nu ha översta knappen öppen. Sen om det inte går får jag ta ett par gamla mysbyxor om inte företaget kan ordna det på annat sätt. Jobbar bara fram till jul ungefär.

Vad är det du jobbar med?

Jag arbetar på Securitas och är idag i vecka 21. Jag har byxorna du snackar om och de är verkligen gräsliga. Mina trycker på magen uppifrån så när jag sitter måste jag knäppa upp dem. Dock har jag fått ut en gravidtunika som hänger över, men det såg inte klokt ut innan jag fick ut den och var tvungen att ha skjortan i byxan.

:rofl:

satt och tänkte - det låter ju precis som mina jobbyxor, sen läste jag sista meningen, jag har full förståelse för dig. Vilket företag?

Dock måste jag säga - du kan inte ha byxorna enbart, du måste ha mammablusen/tröjan till, man har den över byxorna. Byxorna är för övrigt helt värdelösa, jobbar på S och det värsta är ju gummibandet man ska spänna åt över magen - är så sjukt obekvämt så jag har hela tiden fått ha det löst knäppt och hängande över kanten på byxorna. Syns genom tröjan men wtf - jag bryr mig inte. :p Att de sedan är helt oelastiska och man har knäppena på var sida... Varje gång man sätter sig får man knäppa upp, och varje gång man reser sig har man häng till knäna om man inte kommer ihåg att spänna dem innan. :p Lagom kul när man kissar så sällan under ett tolvtimmarspass. :cool:

Tror för övrigt det strider mot klädpolicyn att inte ha mammatröja/blus till, och både blus och tröjan är bra faktiskt. Utom att snörena är så långa att de hänger ner när man knäpper foglossningsbältet efter ett av de få toalettbesöken. :p

Men gör som jag gjorde, för alla väktares skull - ring den som beställer kläder och be dem framföra klagomålen till klädrådet! Om fler gör det kommer de möjligtvis göra något åt byxorna. Och det tog dem ju bara femton år att ta fram en vintermössa.... :grin:

Det blir inte bättre sedan - har nu nästan växt ur largebyxorna för att jag måste knäppa upp dem så mycket när jag sitter. Och helt övertygad om att det är en kille som utformat byxorna, antagligen en som enbart sett gravida på bild.

Mammabyxorna vi kan beställa på mitt jobb ser ut som clown-byxor... gråa clown-byxor. :grin: Det är sjukt vida i midjan, med liiiite resår och så är det några slags plastbågar som ska sitta i midjan och hålla byxorna på plats. Jag lovar, det får plats två väldigt gravida kvinnor i de byxorna. Ingen av oss som har varit gravida på jobbet har använt byxorna.

Svar även till Petronilla:

Jag jobbar även jag på S. Så vi har nog samma underbara byxa... inte! Ja jag har även fått denna "flower-power-mamma-blus"
Men lite sugen är jag ju att stoppa in den i byxorna:rofl: Mest för att reta chefen!! :D Åsså en keps på det...

På min mamma-blus finns inga väktarmärken eller företagslogga? Den ser helt civil ut.... Finns det en tröja också?? Modell "Nato" eller vad?

Nu gissar jag att jag kommer att be om dispens att få använda civila svarta mamam-byxor när jag jobbar och jag tror det kommer att gå bra. K-mannen(kvinnan) vek sig av skratt när jag visade uniforms-byxorna....:D
Jag framför garanterat mina klagomål till Skoglunds.... klåpare!

Men ni måste ju också h a fått köra med "öppen-knapp" stuket innan ni hoppade i mamma-byxorna? Ni menar att ni växte i dem innan ni födde barn alltså? Å det var inte tvillingar ni väntade då? Tänkte också på att detta tyg är ju enormt oelastiskt så som sagt får man en mage modell större så är det ju kört åt andra hållet ist....:confused::o

Å "magen" är utsydd så nu när jag inte har stor kula så hänger det en gigantisk påse framtill!! Ser ut som att jag tagit på mig för stora byxor bak och fram!!

:rofl: hysteriskt roligt!!

Men ni måste ju också h a fått köra med "öppen-knapp" stuket innan ni hoppade i mamma-byxorna? Ni menar att ni växte i dem innan ni födde barn alltså? Å det var inte tvillingar ni väntade då? Tänkte också på att detta tyg är ju enormt oelastiskt så som sagt får man en mage modell större så är det ju kört åt andra hållet ist....:confused::o

Vet inte vad det är för tjusiga byxor ni diskuterar men jag har en ungefärlig bild på mina näthinnor :eek::D

Däremot har man ju kört öppna knappen/knapparna.
Några av mina hårsnoddar fick byta "arbetsplats" under graviditeten.
De blev aldrig sig själva igen, de fick gå i pension :o

Vet inte vad det är för tjusiga byxor ni diskuterar men jag har en ungefärlig bild på mina näthinnor :eek::D

Däremot har man ju kört öppna knappen/knapparna.
Några av mina hårsnoddar fick byta "arbetsplats" under graviditeten.
De blev aldrig sig själva igen, de fick gå i pension :o

Haha.. stackars snoddar! :p

Jag ska försöka mig på att ta en bild vid tillfälle och lägga ut här......

Ett par sådana byxor har jag också. De använder jag precis innan förlossningen när jag ville vara lite fin. Ja alltså, mina byxor var fina, men modellen som du beskriver :D

Jag hade tur och gick på semester i vecka 11 och ringde och beställde kläder vid den tiden. Sen kom de inte förrän i vecka 16, så jag fick ut ett par byxor i större modell. Så att jag kunde arbeta.

Jag är såå glad att jag kan ha mina vanliga kläder på jobbet. Enda policy vi har är att de ska vara kontorsmässiga. H&M's mammabyxor fungerar utmärkt.

Körde också gummisnodds-varianten ett tag, men jag fick nästan kramp i magen när det blev spänn över äggstockarna. Byxor med mudd är toppen.

Har du blusen med knäppning som går snett? Kände mig som en bagare i den. :p Hade dock väktaremblem på den, och blus har jag med både sec-logga och väktarmärke. Efter min omplacering ska jag dock köra på utan emblemet sa de.

Det jävliga är ju att du kan få anmärkning om du kör i vanliga byxor. :/ Jag beställde ett par vanliga byxor, fast i strl 50 istället för 46 som jag hade innan. Har alltid kört på herrbyxorna, men jag har ju haft rondbyxan innan. Den funkade ett tag i 50, när det inte funkade med den och gummisnodd så bytte jag till mammabyxan i S, sedan gick det snabbt, nu är XL beställt.

Nu är det så jag har knäppningarna ytterst på båda sidor när jag sitter med mammabyxan av L, inte speciellt praktiskt. Sedan spänner jag foglossningsbältet ovanpå, sedan åker byxorna ner när jag går och lägger sig i en påse över bältet. :cool: Skitsnyggt, jag lovar. :D

Det jävliga med att ha gummisnodd i rondbyxan är ju att det syns iom att man har skjortan nerstoppad. Men å andra sidan ska väl ni ha natotröjan över när ni går ute bland folk, ni har ju en stund kvar. :)

Knapplån: kan ingen roa oss oinvigda med en bild på dessa fantastiska byxor? ;-)

Hittade byxorna, hittade kameran, fixade BDB för att ha någonstans att lägga upp bilderna... Men när jag väl lyckats ta bilder hittar jag inte den där jävla sladden! :devil:

Hittar en som nästan passar, men tror inte på våld, vilja, vaselin detta fallet... :p

ta med mobilen och MMSa upp dem till bloggen (om du har någon)
haha perfekt lösning när det skiter sig och man behöver ladda upp bilder :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka